152198
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

۲۰۳ دانش‌آموز استان زنجان به مرحله استانی جشنواره خوارزمی راه یافتند

معاون آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۲۰۳ دانش‌آموز به مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافتند و رقابت برای حضور در محله کشوری ادامه دارد.

به گزارش کودک پرس ، محمود شهبازی در حاشیه مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت: این جشنواره در دوره اول متوسطه و در شش رشته برگزار می‌شود که همه مناطق استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهشی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، دست‌سازه‌ها و کارآفرینی را شش رشته تعیین شده برای جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان خلق موقعیت برای بروز خلاقیت دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی برشمرد و گفت: کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی- یادگیری در این جشنواره مبتنی بر تدریس پژوهش‌محوری و موقعیت‌محوری است.

وی خاطرنشان کرد: کاربردی کردن دانش در جامعه و موقعیت زندگی، توجه به دستاوردهای علمی و عملی دانش‌آموزان و نیز ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان از دیگر اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی است.

شهبازی با اشاره به اینکه این مسابقات در چهار مرحله برگزار می‌شود ابراز کرد: مرحله آموزشگاهی 15 اسفندماه و مرحله منطقه‌ای 31 فروردین ماه برگزار شد و امروز در ششم اردیبهشت شاهد برگزاری مرحله استانی هستیم.

وی تعداد دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در استان زنجان را 40 هزار و 374 نفر برشمرد و گفت: اغلب این دانش‌آموزان در جشنواره شرکت کردند و حضور بیش از 100 درصد نفر رشته در این مسابقات در سطح استان محقق شده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 203 نفر به مرحله استانی مسابقات راه یافتند بیان کرد: در هر رشته یک نفر یا یک گروه به مرحله کشوری اعزام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دانش‌آموزان استان زنجان موفق به کسب مقام نخست در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی در رشته‌های پژوهش، زبان و ادبیات فارسی و کارآفرینی شدند و در رشته دست‌‌سازه به مقام دومی دست یافتند ضمن اینکه در مسابقات آزمایشگاهی و زبان انگلیسی نیز حائز رتبه سوم شدند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار