موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
15219
۱۷ دی ۱۳۹۵

پدر 250 هزار کودک زندانی است

مشکلات اقتصادی و پدیده های شومی چون قاچاق کالا و ارز زمینه کار را برای کارآفرینان و فعالین اقتصادی با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش کودک پرس، رئیس سازمان زندان های کشور گفت: هم اکنون با وجود متاهل بودن ۶۵ درصد زندانیان، ۲۵۰هزار کودک با زندانی بودن پدر خود مواجه هستند.

 اصغر جهانگیر که برای معارفه مدیرکل زندان‌های استان به ارومیه سفر کرده است گفت: مشکلات اقتصادی و پدیده های شومی چون قاچاق کالا و ارز زمینه کار را برای کارآفرینان و فعالین اقتصادی با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: وجود تعدد کیفری و نزدیک به ۲۰۰۰ مورد عناوین مجرمانه قوه قضائیه و سازمان زندان ها را با مشکل مواجه کرده است.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: برای اصلاح چرخه معیوبی که هم اکنون ریشه دوانده باید ابتدا دولت در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش مشکلات حاشیه نشینی گام بردارد.

رئیس سازمان زندان های کشور اضافه کرد: همینک در بحث قاچاق مواد مخدر، بالغ بر یکصد هزار زندانی زیر ۴۰سال که در این زمینه فعالیت داشتند هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیر گفت: آماز زندانیان کشور هم اکنون بازای هر یکصد هزار نفر ۲۷۰ زندانیست که در مقایسه با میانگین جهانی نزدیک به ۱۲۰ نفر بیشتر است و باید با کار جهادی دولت و مجلس نسبت به کاهش این رقم تلاش کنیم.

وی افزود: طبق بررسی های بعمل آمده ۶۵ درصد زندانیان کشور متاهل هستند و در این میان ۲۵۰هزار کودک در کشور با زندانی بودن پدر خود مواجه هستند و باید از آنان حمایت شود.

رئیس سازمان زندان های کشور تصریح کرد: در چند سال اخیر متاسفانه ۲۷۰۰ نفر از زندانیان متاهل، متارکه کرده اند و این باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده که بایستی روی این مساله هم کار بشود.

معاون قوه قضائیه اضافه کرد: در زمینه فرهنگ سازی در زندان ها، هم اکنون ۵هزار زندانی موفق به حفظ قرآن کریم، سواد آموزی ۵۰۰۰ زندانی در یکسال گذشته، عضویت ۱۲۰هزار زندانی در کتابخانه های زندان ها و شرکت ۱۶۰هزار زندانی در کلاس های مهارت زندگی شده اند.

جهانگیر گفت: استان آذربایجان غربی در چند سال گذشته نسبت به متناسب سازی پرونده های بلاتکلیف وکاهش جمعیت کیفری اقداماتی خوبی داشته و این قابل تقدیر است.

در مراسم تودیع و معارفه سازمان زندان های آذربایجان غربی، علی اکبر بنی هاشمی بعنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

 

 

منبع: خبرآنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار