152168
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

چمنیان: به قرعه‌کشی فکر نمی‌کردم/ در رده نوجوانان به برند تیم‌ها در بزرگسالان نباید نگاه کرد

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان، گفت: در ذهنم برای آمادگی با سبک‌های مختلف و حریفانی که با آنها روبرو می‌شویم طراحی می‌کردم اما اینکه چه حریفی به دیدار ما می‌آیند تنها مسئله‌ای بود که به آن فکر نمی‌کردم.

به گزارش کودک پرس، عباس چمنیان در مورد همگروهی ایران با تیم‌های اندونزی، هند و ویتنام گفت:‌در این چند روز به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم قرعه‌کشی بود. البته در ذهنم برای آمادگی با سبک‌های مختلف و حریفانی که با آنها روبرو می‌شویم طراحی می‌کردم اما اینکه چه حریفی به دیدار ما می‌آیند تنها مسئله‌ای بود که به آن فکر نمی‌کردم.

 

وی افزود: در فوتبال باشگاهی شما فقط با سبک فوتبال ایرانی روبرو می‌شوید اما در رده ملی تیم‌ها با سبک‌های مختلفی روبرو خواهند شد. در جام جهانی ما با سه سبک اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی بازی کردیم و این ضرورت وجود دارد که خودمان را آماده کنیم. به همین دلیل برایم فرقی نمی‌کرد با چه حریفانی بازی خواهیم کرد.

سرمربی تیم نوجوانان تصریح کرد:‌ در رده نوجوانان نمی‌توان به اسم تیم‌ها توجه کرد و نباید برند آنها در رده سنی بزرگسالان را مدنظر قرار داد. تیم‌هایی هستند که در رده سنی نوجوانان قهرمان می‌شوند اما در رده سنی بزرگسالان حتی به جام جهانی راه پیدا نمی‌کنند. حتی تیم‌هایی که نام و نشان هم ندارند هم باید جدی گرفت.

 

وی افزود: ظاهرا گروه ایران بسیار ساده است اما ویتنام در یک دهه گذشته پیشرفت زیادی داشته و کلاس فوتبالی خود را عوض کرده است. آنها در سخت‌کوشی مثل کره شمالی و در کار گروهی با تیمی مثل ژاپن برابری می‌کنند و آن سبک را مدنظر دارند. ویتنام حریفی سخت و خطرناک خواهد بود. چمنیان یادآور شد: طی دو سال گذشته هم در رقابت‌های قهرمانی آسیا و هم در جام جهانی شرایط هند را تعقیب کردم و از میزان آمادگی آنها باخبر هستم.

در سال‌های آینده هند به حریفی خطرناک برای همه تیم‌ها تبدیل می‌شود. تیم اندونزی هم شاید در سطح آسیا باشد اما در رده سنی نوجوانان همه حریفان قابل احترام هستند و هر 16 تیم توانسته‌اند مجوز حضور در این مرحله را بگیرند. فراموش نکنید تیم‌هایی مثل قطر، امارات و عربستان نتوانستند به این مرحله صعود کنند. افغانستان به عنوان تیم دوم از گروه ما صعود کرد. این اطمینان را می‌دهم که همه باید منتظر شگفتی‌ساز افغانستان باشیم و آنها مقابل استرالیا و کره عرض اندام می‌کنند. البته ما هم کار کردیم و به آینده امیدواریم.

ما می‌خواهیم از عنوان نائب قهرمانی دفاع کنیم و هدف ما قهرمانی است. باید در این مسیر مقابل هر حریفی پیروز شویم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دو اردو در قطر و چین در پیش داریم که در آنها 5 بازی دوستانه برگزار می‌کنیم. ما نیاز به 12 بازی دوستانه داشتیم که در این دو اردو 5 مسابقه مهیا می‌شود. ما تلاش می‌کنیم دو سفر خارجی دیگر داشته باشیم و یک تیم را هم به ایران دعوت کنیم تا دیدارهای تدارکاتی خوبی انجام دهیم. حریفان در حال تلاش هستند و تدارکات خوبی دیدند. می‌دانم تیمی مثل افغانستان تا این لحظه 15 بازی تدارکاتی پشت سر گذاشته است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار