موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
152140
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
در آستانه روز جهانی گرافیک؛

خانه فرهنگ و هنر به نام بهرام کلهرنیا در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه افتتاح شد

سومین خانه فرهنگ و هنر کودک و نوجوان در سرپل ذهاب به نام «بهرام کلهرنیا» نظریه‌پرداز هنرهای تجسمی و از مفاخر هنری کرمانشاه نامگذاری شد.

به گزارش کودک پرس ، در آستانه آغاز هفته جهانی گرافیک و با توجه به کمپین تاسیس خانه های فرهنگ و هنر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، سومین خانه فرهنگ و هنر کودک و نوجوان در سرپل ذهاب افتتاح و به نام بهرام کلهرنیا استاد دانشگاه، نظریه‌پرداز هنرهای تجسمی و از مفاخر هنری کرمانشاه نامگذاری شده است.

لازم به ذکر است؛بهرام كلهرنيا متولد سال ۱۳۳۱ در كرمانشاه است. تحصيلات كارشناسی و كارشناسی ارشد وی به ترتيب در رشته‌های طراحی و پيكره‌سازی و گرافيك و تصويرسازی است.

وی از سال ۱۳۵۱ در حوزه طراحی گرافيك و هنر مشغول تدريس و فعاليت بوده و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران و دانشکده صدا و سیما است.

 

علاوه بر اين وی دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو شورای تألیف كتاب‌های گرافیك دانشگاه جامع علمی كاربردی و همچنين مشاور و مدير هنری ـ پژوهشی در چندين وزارت‌خانه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت نفت است.

كلهرنيا اكنون در حال تهیه یک مجموعه مستند درباره تاریخ و فرهنگ ایران برای صدا و سیما است که با نگاهی نو به جنبه‌های کمتر شناخته‌شده فرهنگ و باستان‌شناسی ایران (ایران فرهنگی) می‌پردازد.

 

از بخش‌های آماده شده آن می‌توان به «خط کوفی و ارزش بصری و فرهنگی آن» و «نقوش طاق بستان» اشاره كرد.

انجمن طراحان گرافیک كرمانشاه در سال ۱۳۹۰ تندیس سرو مرداد را به پاس تلاش‌های بهرام کلهرنیا در نشر و توسعه هنر گرافیک به ایشان اهدا كرد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار