موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
152051
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

افتتاح دومین نمایشگاه نقاشی‌های کودکانه «عشق و صلح»

مشاور کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم گفت: پس از برپایی نمایشگاه «عشق و صلح» که شامل نقاشی‌های کودکان در فرهنگسرای شفق، این بار روایت جدیدی از این نمایشگاه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس، درنا حمیدی، مشاور هنری کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) درباره برپایی نمایشگاه تخصصی آثار هنری کودکان و نوجوانان با موضوع «عشق و صلح»، گفت: عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت این نمایشگاه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه نخست است که دی‌ماه سال گذشته در فرهنگسرای شفق برگزاری شد که با ۳۵ اثر برگزار شد و اکنون آثار بیشتری را در بر می‌گیرد.

حمیدی ادامه داد: «عشق و صلح» حاصل بیش از ۶ ماه موزه‌گردی کودکان بین ۵ تا ۱۰ سال است که با همکاری و پشتیبانی مدرسه توماتیس (باشگاه مغز) و کمیته ملی ایکوم ایران برگزار شد.

 

مشاور هنری کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم ادامه داد: در این برنامه‌ها، کارشناسان آموزش‌دیده، موزه و اشیاء درون آن را در قالب نمایش و قصه‌های متناسب با کودکان به آن‌ها توضیح می‌دهند. سپس بچه‌ها درباره اهمیت موزه و متعلقاتش و ضرورت حفظ و نگهداری آن در قالب کارهای هنری (نقاشی، حجم و مجسمه) اظهار نظر می‌کنند.

مشاور پروژه «عشق و صلح» ادامه داد: قصد داریم این پروژه ادامه‌دار باشد و نمایشگاه‌های بزرگ‌تر برگزار شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه یادشده تا ۱۱ اردیبهشت در گالری هنر مجموعه نیاوران پذیرای علاقه‌مندان است. داود ماه‌زاده مدیر برگزاری و علیرضا قطمیری مدیر اجرایی دومین نمایشگاه «عشق و صلح» هستند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار