موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
15202
۱۷ دی ۱۳۹۵

رژیم صیونیستی رکورد زد/جنایت علیه 118 کودک فلسطینی

این سازمان مردم‌نهاد هشدار داد نیروهای اسرائیلی در قبال استفاده از سلاح‌های گرم علیه معترضان فلسطینی پاسخگو نیستند.

به گزارش کودک پرس، سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان» در گزارشی اعلام کرد نیروهای اسرائیلی در سال گذشتۀ میلادی ۳۵ کودک فلسطینی را کشتند و ۸۳ کودک را نیز زخمی کردند.
این سازمان مردم‌نهاد هشدار داد نیروهای اسرائیلی در قبال استفاده از سلاح‌های گرم علیه معترضان فلسطینی پاسخگو نیستند.
طبق این گزارش در سال ۲۰۱۶، ۳۲ کودک فلسطینی در کرانۀ اشغال‌شدۀ باختری کشته شدند که ۱۹ نفر از آن‌ها ۱۶ تا ۱۷ ساله بودند و ۱۳ نفر نیز بین ۱۳ تا ۱۵ سال سن داشتند.
مدیر «سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان» به خبرنگار پرس تی‌وی در رام الله گفت: «می‌توانیم بگوییم که سربازان اسرائیلی به استفاده از نیروی مرگبار علیه کودکان ترغیب می‌شوند. آن‌ها قوانینی را که از غیرنظامیان در مناطق اشغالی حفاظت می‌کنند، رعایت نمی‌کنند.»
وی افزود: «ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد هیچ دلیلی برای کشتن این کودکان وجود نداشت. آن‌ها هیچ‌گونه تهدیدی به شمار نمی‌رفتند. در بسیاری از مواقع، سربازان (اسرائیلی) با شلیک تعداد زیادی گلوله به پیکر کودکان از مرگ آن‌ها اطمینان حاصل می‌کردند.»
حلمی الارجا، عضو مرکز دفاع از حقوق مدنی حریت، نیز به پرس تی‌وی گفت: «نیروهای اسرائیلی اطمینان دارند که برای ارتکاب این جنایات محاکمه نمی‌شوند. محاکمه‌ها صرفاً ساختگی است چراکه قربانیان، فلسطینی هستند.»
رژیم صهیونیستی در ماه اوت سال ۲۰۱۵ محدودیت‌هایی برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مجموعۀ مسجدالاقصی اعمال کرد که به موج تازه‌ای از خشونت و درگیری با فلسطینیان منجر شد.
نیروهای اسرائیلی از اکتبر ۲۰۱۵ دست‎کم ۲۴۴ فلسطینی ازجمله معترضان غیر مسلح را کشته‌اند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر دوشنبه (۱۳ دی) اعلام کرد از اکتبر ۲۰۱۵ بیش از ۱۵۰ پرونده را ثبت کرده که در آن نیروهای رژیم صهیونیستی کودکان و بزرگ‌سالان فلسطینی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بودند.
این سازمان افزود: «تصاویر ویدئویی و یا گزارش‌های شاهدان پرسش‌های جدی را دربارۀ ضرورت استفاده از نیروی مرگبار مطرح می‌کند.»
دیده‌بان حقوق بشر همچنین هشدار داد برخی مقام‌های رژیم صهیونیستی، نیروهای اسرائیلی را به کشتار فلسطینیان «ترغیب» می‌کنند حتی در زمانی که آن‌ها هیچ تهدیدی برای این نیروها محسوب نمی‌شوند.
پایگاه خبری میدل ایست آی سال گذشتۀ میلادی در گزارشی اعلام کرد نیروهای اسرائیلی در کرانۀ باختری سیاست شلیک و فلج‌کردن جوانان فلسطینی را مورداستفاده قرار می‎دهند.
طبق گزارش «مرکز منابع اقامت فلسطینیان و حقوق آوارگان» موسوم به بدیل، ۱۸ جوان فلسطینی ۱۴ تا ۲۷ ساله در حملات اسرائیل به اردوگاه آوارگان دهیشه در کرانۀ باختری در سال ۲۰۱۶ میلادی از ناحیۀ پا هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.
به گفتۀ فلسطینیان شرکت‌کننده در اعتراضات در کرانۀ باختری، یک فرمانده اسرائیلی با نام مستعار «کاپیتان نیدال» به آن‌ها گفته بود «ما نیمی از شما را فلج می‌کنیم تا نیمۀ دیگر ویلچرهایتان را هل بدهند.»

 

 

منبع: ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار