موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
151979
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
بازدید اهالی رسانه از نمایشگاه کتاب:

صفری: نمایشگاه کتاب باید صاحبخانه شود/ شهرام‌نیا: آماده سازی بخش کودک از اولویت‌های نمایشگاه کتاب است

قائم‌مقام سی و یکمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران ضمن بازدید خبرنگاران از مصلی گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب، اولویت را بر بخش کودک و نوجوان قرار دادیم.

به گزارش کودک پرس ، پیش از ظهر امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه، خبرنگاران در جریان بازدید مصلی امام خمینی (ره) در روند آماده سازی بخش های مختلف نمایشگاه کتاب قرار گرفتند.

 

در این بازدید که با تاخیر بیشتر از یک ساعت آغاز شد و اهالی رسانه روی سبزه های مصلی این ساعت ها را سر کردند، امیر مسعود شهرام نیا، قائم‌مقام سی و یکمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: به دلیل بازگشت نمایشگاه شهر آفتاب به مصلی تهران ناچار بودیم که به بررسی دوباره فضاهای مسقف این مکان بپردازیم که تا چه اندازه پاسخگوی مطالبات بازدید کنندگان از این نمایشگاه است در این رابطه فضاهای مسقف مصلی شامل بخش عمومی و فضای نیم طبقه بالا، رواق شرق و رواق غرب است.

 

وی اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب اولویت را بر بخش کودک و نوجوان قرار دادیم به طوریکه در قسمتی از صحن مصلی و طبقه منهای یک به این بخش اختصاص دارد.

 

قائم‌مقام سی و یکمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران افزود: برای تسهیل ترخیص کتابها بخش ناشران خارجی را در کنار بخش گمرک نمایشگاه تعبیه کرده ایم و تاکنون دو بار از کتاب ها به نمایشگاه ارسال شده است و بقیه مرسولات از گمرگ دریایی به ایران ارسال شده است و به این بخش انتقال داده می شود.

 

شهرام نیا اضافه کرد: فضای مصلی 130هزار مترمربع است که 100 هزار متر مربع آن را فضای مسقف تشکیل می دهد که 30 هزار مترمربع آن فضای باز اختصاص دارد که ناشران دانشگاهی و کودک در این فضا اسکان دارند.

 

شهرام نیا اظهار کرد: امسال نیز طبق سالهای گذشته بنابر رسم کشور و شهر میهمان، صربستان به عنوان میهمان ویژه و شهر تونس به عنوان شهر میهمان در سی و یکمین دوره از نمایشگاه کتاب حضور دارند و از 53 کشور دنیا هیات هایی به نمایندگی از ناشران و یا اتحادیه های نشر کشورهایشان در بخش بین الملل برنامه ریزی های خوبی در این زمینه است.

 

  • نمایشگاه کتاب باید صاحبخانه شود و محل دائمی داشته باشد

در ادامه این بازدید حسین صفری مسئول اجرایی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران درباره استانداردهای ایمن‌سازی بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: باتوجه به افزایش رواق‌های مصلی بنا را بر این گذاشته‌ایم که نخستین بار است که نمایشگاه در این مکان برگزار می‌شود. همکاری‌های لازم با سازمان مدیریت پیشگیری شهر تهران برای نصب سازه‌ها، سازمان آتش‌نشانی، مدیریت پیشگیری از بحران انجام شده است.

 

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های ویژه برای ایمن‌سازی بخش کودک باید مدیریت‌های دقیقی داشته باشیم ناشران بخش کودک و نوجوان در 11هزار متر مربع جانمایی شده‌اند.

 

مدیراجرایی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به تامین سیستم تهویه رواق‌ها و شبستان اظهار کرد: مشکل تهویه سال‌ها دغدغه مسئولان نمایشگاه بوده است. امسال تلاش داریم تا به‌طور ویژه سیستم تهویه پیگیری شود. تا ناشرانی که زیرچادر جانمایی شده‌اند مشکل تهویه نداشته باشند.

 

صفری با اشاره به مسائل زیرساختی شهر آفتاب بیان کرد: به‌نظر می‌رسد که سیستم تهویه مصلی در مقایسه با مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب وضعیت مطلوب‌تری دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور افزود: 70 سازمان در جریان برگزاری نمایشگاه با مسئولان این رویداد فرهنگی همکاری دارند. نخستین بار سازمان ثبت‌احوال کشور برای دانشجویان کارت هوشمند ملی به‌عنوان کیف‌پول هوشمند اقدام کرده است. امیدواریم سال‌های آتی نیز این همکاری ادامه داشته باشد.

 

صفری گفت: ناشران عمومی در 33هزار مترمربع جانمایی شده‌اند و 12هزار مترمربع نیز زیر چادر مستقر می‌شوند. ناشران دانشگاهی نیز در 12هزار مترمربع و ناشران آموزشی نیز کتاب‌های خود در فضای 10هزار مترمربعی عرضه خواهند کرد.

 

مدیراجرایی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ها تلاش شده متراژ نمایشگاهی در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش نداشته باشد. ویژگی قابل‌توجه سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران تمرکز در جانمایی ناشران در صحن اصلی است. برای جبران کمبود برق موردنیاز با شرکت توانیر رایزنی‌های لازم انجام شده است. دانشجویان و مخاطبان شهرستانی می‌توانند از استراحتگاه‌های ویژه مبادی ورودی شهر تهران استفاده کنند.

 

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به جانمایی ناشران کودک و نوجوان افزود: باتوجه به جانمایی تعدادی از ناشران کودک زیر چادرها تلاش شده تا ناشران بزرگ زیر چادرها جانمایی شوند و تلاش کردیم تا ناشران جوان این حوزه زیر سقف قرار گیرند. امیدواریم یک تا دو روز آینده مراحل کف‌سازی بخش ناشران کودک تکمیل شود.

 

صفری درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در مکانی دایمی گفت: نمایشگاه باید صاحبخانه شود و محل دائمی داشته باشد. به‌طوری‌که نمایشگاه‌های دیگر از جمله مطبوعات و قرآن نیز در این محل دائمی برگزار شوند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با تدبیر مسئولان شهری محل دائمی برای نمایشگاه کتاب ایجاد شود یا سوله‌های مجموعه نمایشگاهی شهر‌آفتاب تکمیل شود.

 

صفری با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مسئولان شهرداری پیش از آغاز بازدید خبرنگاران از مصلا گفت: در این جلسه به مسئولان شهری تاکید شد که همزمان با برگزاری نمایشگاه سی‌ویکم جریان تکمیل مجموعه شهرآفتاب را آغاز کنند.

 

  • 4هزار دستگاه کارتخوان در نمایشگاه نصب خواهد شد

صفری درباره هزینه اجرایی نمایشگاه بیان کرد: تاکید دارم که هزینه اجرای نمایشگاه کتاب در مقایسه با همه پروژه‌ها با توجه به ابعاد و وسعت این رویداد فرهنگی جزو کمترین هزینه‌هاست و باید اعلام کنم که هزینه مراحل اجرایی این دوره یک تا دو و نیم میلیارد تومان است که شامل نصب سازه‌ها می‌شود. غرفه‌بندی و سایر مراحل اجرایی هزینه‌های جدایی دارد.

 

مدیر اجرایی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: 4هزار دستگاه کارتخوان در نمایشگاه نصب خواهد شد که اگر محل دائمی برای نمایشگاه حضور داشت همه این هزینه‌های فقط یکبار انجام می‌شد. شهرداری نتوانست مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب را تکمیل کند که موجب آسیب‌های جدی به بخش اجرایی نمایشگاه شد.

 

براساس این گزارش، در این بازدید امیرمسعود شهرام‌نیا؛ قائم‌مقام این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، حسین صفری؛ مدیر اجرایی نمایشگاه، یحیی دهقانی؛ معاون اجرایی و سیدمحمد طباطبایی؛ مسئول روابط‌عمومی نمایشگاه در این بازدید حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار