موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15196
۱۷ دی ۱۳۹۵

انتشار «کتاب‌شناسی موسیقی کودک»

«کتاب شناسی موسیقی کودک» به معرفی کتاب‌های موسیقی ویژه کودکان ونوجوان از سال‌های ۵۱تا ۹۴ می‌پردازد.

به گزارش کودک پرس، «کتاب‌شناسی موسیقی کودک» در قالب اثر توصیفی به کوشش نگار پدرام راهی بازار شد.

«کتاب شناسی موسیقی کودک» به معرفی کتاب‌های موسیقی ویژه کودکان و نوجوان از سال‌های ۵۱تا ۹۴ می‌پردازد و دربردارنده اطلاعات کتاب‌های موسیقی منتشر شده فارسی‌زبان در ایران است.

 بنا به گفته محقق این اثر، موسیقی کودک ما به شدت متاثر از موسیقی بزرگسالان است و به نظر می‌رسد پیش از این تاریخ هم کتاب‌هایی که برای موسیقی کودکان به کار می‌رفته از موسیقی بزرگسالان قابل تفکیک نبوده است.

نگار پدارم هدف از نگارش و تدوین این کتابشناسی  را اطلاع‌رسانی به پژوهشگران و شناسایی نقاط ضعف و قوت موسیقی کودکان توصیف کرد و گفت: این کتابشناسی از یک سو به معرفی کتاب‌های موسیقی کودک که مخاطبان آنها نیز کودکان هستند پرداخته و از سوی دیگر کتاب‌هایی که درباره موسیقی کودک هستند و مخاطب بزرگسال دارند را نیز معرفی کرده است. بنابراین هدف از تدوین کتابشناسی، ارایه یک منبع اطلاعاتی به محققان و پژوهشگران و نویسندگان موسیقی کودک است تا شاید از تکرار موضوعات مشابه جلوگیری شود و از سوی دیگر نویسندگان حوزه موسیقی کودک می‌توانند به کمک این کتاب دریابند که تا به حال به کدام یک از بخش‌های موسیقی کودک توجه شده و کمبودها و نواقص کتاب‌های موجود کدام‌اند.

کتاب‌شناسی موسیقی کودک با همت انتشارات ثریا و با قیمت ۱۸هزار تومان راهی بازار شده است.

وی پیش از این کتاب «سرزمین سازها» را در همکاری با  هومن بابک راهی بازار کرده بود. «سرزمین سازها» اولین سازشناسی برای کودکان است. در این کتاب ۲۶ ساز به بچه‌ها معرفی شده است. ملاک انتخاب  برای معرفی سازها نیز این بوده است که معلمان این سازها در ایران حضور داشته باشند تا اگر کودکان به آن‌ها علاقه‌مند شدند بتوانند کار خود را دنبال کنند.

کتاب «سرزمین سازها» نیز با مقدمه‌ای از مصطفی رحماندوست توسط انتشارات امیرکبیر راهی بازار شده بود.

نگار پدرام فارغ‌التحصیل رشته علوم ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد و نوازنده سه‌تار و پیانو است و کار خود را از سال ۷۶ آغاز کرده است.

 

 

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار