151948
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
روند آماده‌سازی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب

ناشران کودک امسال در نمایشگاه کتاب زیر چادر مستقر می شوند

جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران از روند آماده‌سازی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلا دیدن کردند.

به گزارش کودک پرس ، در این بازدید سیدمحمد طباطبائی مدیر امور رسانه‌ای این دوره از نمایشگاه کتاب با بیان این‌که امسال فقط یک بخش زیر چادر قرار دارد، درباره استقرار خبرنگاران نیز توضیح داد.

او همچنین در بازدید از بخش ناشران خارجی اظهار کرد: بخش گمرک امسال در جوار ناشران خارجی در رواق شرقی شبستان قرار گرفته است. این عمل به خاطر این انجام شده تا فاصله گمرک با ناشران خارجی کمتر شود.

او همچنین از ترخیص کتاب‌ها از گمرک فرودگاه خبر داد.

طباطبائی درباره بخش ناشران خارجی اظهار کرد: ناشران لاتین ۵۰۰۰ مترمربع فضای مفید در اختیار دارند و ناشران عربی حدود ۲۰۰۰ مترمربع.

او درباره محل استقرار ناشران خارجی نیز گفت: این بخش جزو مکان‌هایی است که در دوره‌های قبل قابل استفاده نبود. حالا هم ممکن است مناسب نباشد اما بهتر از فضای چادر است.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۶۰۰ دوربینی که در نمایشگاه نصب خواهد شد، اظهار کرد: این دوربین‌ها زیر نظر حراست نمایشگاه است و کس دیگری حق ندارد نظارتی داشته باشد. بدون هماهنگی کمیته حراست در هیچ جای نمایشگاه دوربینی نصب نمی‌شود.

طباطبایی همچنین از آماده بودن کارت‌های ناشران و خبرنگاران خبر داد.

در ادامه بازدید خبرنگاران از محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام این دوره از نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: بعد از تصمیم‌گیری‌هایی که انجام شد تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود و ما ناچار بودیم تا بررسی کنیم آیا فضاهای مسقف پاسخگوی نیاز ما خواهد بود یا نه. علاوه بر شبستان، دو فضای جدید شامل رواق شرقی و رواق غربی برای اسکان ناشران در نظر گرفته شد. البته در دوره بیست و هشتم نمایشگاه از رواق شرقی استفاده شده است و به خاطر این‌که اولویت کودکان بودند رواق شرقی به کودکان اختصاص داده شده است. علاوه بر این رواق، دو چادر مکمل بخش کودک خواهد بود.

مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی افزود: امسال فقط ناشران دانشگاهی به صورت کامل در سازه‌های موقت اسکان داده می‌شوند. بخشی از ناشران کودک نیز زیر چادر خواهند بود.

او در ادامه گفت: مهمان ویژه امسال کشور صربستان است و شهر مهمان تونس است که هیأت ۲۰ نفره‌ای از صربستان و یک هیأت ۱۸ نفره از شهر تونس در نمایشگاه حضور خواهند داشت. روسای اتحادیه‌های نشر و نمایندگی‌های آن‌ها از ۵۲ کشور در نمایشگاه حاضر خواهند بود و فکر می‌کنم بُعد بین‌المللی امسال خوب باشد. همچنین برای بُعد فرهنگی برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است. برای اعیاد شعبانیه نیز برنامه‌های خاصی در نظر گرفته‌ایم. بخش بازرگانی و تبلیغات در نمایشگاه در اختیار صنف قرار گرفته است. اتحادیه تعاونی تهران و کمیته اطلاع‌رسانی مشغول فعالیت هستند.

به گفته شهرام‌نیا، نمایشگاه کتاب تهران صبح روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹:۳۰ صبح با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه برای بازدید عموم باز است.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب درباره بن‌های کتاب نیز گفت: کمک‌هزینه خرید کتاب زیاد نبود زیرا سقف بودجه ما محدود بود و امکان افزایش آن وجود نداشت./

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار