151937
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
ولیئی مطرح کرد؛

بهره مندی 821 کودک دچار سوء تغذیه استان تهران از طرح همسفره

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: 821 کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه در استان تهران در سال 96 از طرح همسفره بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، بهره مندی 821 کودک دچارسوء تغذیه استان تهران از طرح همسفرهمحسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران؛ با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف به‌صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۲۱ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری خانه‌های بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی‌ شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر 6 سال ماهیانه به صورت میانگین ۷۰ هزار تومان به حساب آن‌ها واریز می‌شود، بیان کرد: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر 6 سال دچار سوء تغذیه بسته‌های مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد تأمین و به آن‌ها عرضه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: بر اساس دستور غذایی کارشناسان علوم پزشکی استان تهران، سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای کودکان دچار سوء تغذیه از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد تهیه و به آن‌ها داده می‌شود.

ولیئی تاکید کرد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی یکساله و بیشتر، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج‌شده و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی به اجرای طرح همسفره اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با مشارکت نهاد‌های حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در شش مرحله 2 ماهه در مناطق محروم استان اجرا می‌شود که در سال گذشته ۶۸۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در استان تهران برای این امر هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر 6 سال نیز فراهم‌شده است، افزود: خیران می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال مشارکت کنند.

ولیئی با اشاره به اینکه سبد غذایی ویژه کودکان زیر 6 سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: طرح همسفره برای همه کودکان زیر 6 سال اعم از تحت حمایت و نیازمند که دچار سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود.

وی همچنین به تغذیه زنان باردار و شیرده اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ نفر از مادران تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران که دچار سوء تغذیه بودند، درمان شدند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار