151929
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

مهدکودک ها را با مساجد پیوند دهیم/برگزاری شب شعر روحانیت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به خلاء کمبود طرح و برنامه در مهدکودک ها گفت: باید بین مهدهای کودک و کانون های مساجد پیوند ایجاد کنیم.

به گزارش کودک پرس ، احمد محبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: قطعا کنگره شهیدان، سرداران و دو هزار شهید استان که مهر ماه امسال برگزار می شود برای همه بزرگ ترین رویداد فرهنگی در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال تمامی مجموعه فرهنگی و هنری استان وظیفه خود می دانند از کنگره شهدا به عنوان بزرگ ترین کنگره شهدای استانی با تمام توان حمایت کنند، افزود: خوشبختانه هنرمندان سهم خود را در مقوله شهدا ایفا کردند لذا امیدواریم فاخر ترین برنامه امسال در استان برگزاری کنگره شهدا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد از این تاریخ تا زمان برگزاری کنگره متاثر از این رویداد بزرگ خواهد بود، گفت: طی چهار سال گذشته سند و افقی برای فرهنگ استان پیش بینی شده بود که بنابر بررسی های به عمل آمده عملکرد فرهنگی استان تا کنون فراتر از پیش بینی های چشم انداز بوده است.

وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان اتفاقات شایسته ای افتاده و کارگروه های مختلف با محوریت فرهنگ تشکیل شده که منجر به خروجی های خوبی شده است، عنوان کرد: در خصوص هم افزایی دستگاه های اجرایی استان برنامه های خوبی اجرا و از کارهای متفرق و جزیره ای پرهیز شده است.

محبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در برگزاری آزمون قرآنی به عنوان استان برتر معرفی شده است، بیان کرد: در این مسابقات شش هزار نفر شرکت داشته اند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری شب شعر روحانیت در استان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: خوشبختانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با افزایش خوبی مواجه بوده به صورتی که در حال حاضر ۶۱۴ کانون در استان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع کانون های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان ۲۳۳ کانون شهری و ۳۸۱ کانون فرهنگی و هنری روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با همزیستی مومنانه ای که در مساجد استان اتفاق افتاده شاهد گسترش سبک زندگی ایرانی هستیم، افزود: به بهانه حمایت از کالای ایرانی کسب و کار در جوار مساجد پیش بینی شده که ظرفیت بسیار خوبی است.

محبی برپایی نمایگشاه عفاف و حجاب، افزایش مهارت های زندگی و برگزاری مسابقات قرآنی مهدها متان را از برنامه های فرهنگ و ارشاد استان در سال جاری دانست و گفت: اگر شرایط مهیا شود، کانون ها به تنهایی می توانند اوقات فراغت استان را به دوش بکشند.

وی با تاکید به توجه بر مهدهای کودک در استان، اظهار داشت: کمبود برنامه در حوزه مهدهای کودک از آسیب های بزرگ در جامعه امروز است که امیدواریم بتوانیم مهدهای کودک را با کانون های مساجد پیوند دهیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار