151926
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
معاون وزیر دادگستری:

کودک آزاری در استان های محروم کشور بیشتر است

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: کودک آزاری و مسایل مربوط به آن بیشتر در استان های محروم وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه بانوان و خانواده در جمع خبرنگاران افزود: مباحث کودک آزاری بیشتر به مسایل فرهنگی ارتباط دارد و البته برخی کودک آزاری و تنبیه ها توسط والدین رخ می دهد.
وی با بیان اینکه 23 میلیون نفر از جمعیت کشور را سنین ازتولید تا 18 سال به نام کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند گفت: چنانچه والدین عمل کودک آزاری را انجام دهند مجرم تلقی می شوند که به همین منظور باید اقدامات فرهنگی بیش از پیش صورت گیرد و این مهم رسالت رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما است.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در خصوص کودک آزاری توسط برخی معلمان نیز تاکید کرد: آموزش و پرورش متولی بخش بسیار بزرگی از جامعه به عنوان کودکان و نوجوانان است که باید با آنها حساب شده و بر اساس قانون رفتار کند تا حقوق جامعه هدف آن پایمال نشود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت دفاع ازحقوق کودکان در برخی موارد که دانش آموز توسط معلم تنبیه بدنی شده، نماینده ویژه به منظور بررسی دقیق ابعاد حادثه به شهرستانها اعزام شده است.
به گفته عباسی با معلمان خاطی نیز برخورد لازم صورت گرفته و این افراد در هیات رسیدگی به تخلفات اداری محکوم، توبیخ یا اخراج شده و محل خدمت برخی نیز تغییر داده شد.
وی اضافه کرد: کودک آزاری ، خشونت علیه آنها و تنبیه بدنی هم جرم و هم تخلف است و دستگاههای متولی باید این امر را آموزش دهند و از اینگونه حوادث پیشگیری کنند.
وی بیان کرد: حمایت از حقوق کودکان، وظیفه شورای هماهنگی وزارت دادگستری است که به عنوان مرجع ملی از 2 سال گذشته نیز مراجع متناظر استانی حقوق کودک را در استانداری ها تشکیل داده تا با هم افزایی و هماهنگی بین دستگاهها زمینه برای آینده روشن این قشر فراهم شود.
عباسی همچنین گفت: امروز در شورای شهر خرم آباد برای ایجاد کمیته حقوق شهروندی توافق شد و کلینیک حقوق شهروندی از امروز در شورا افتتاح می شود.
به گفته وی مقرر شده در آینده نزدیک نیز در سه منطقه خرم آباد این کلینیک ها به منظور آموزش و ترویج حقوق شهروندی، مشاوره به شهروندان، مددکاری و مشاوره روانشناختی با هدف کنترل آسیب های اجتماعی راه اندازی شود.

انتهای پیام /*

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار