151860
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
یک کارگردان نمایش از استان البرز مطرح کرد

تئاتر ابزاری مهم در آموزش کودک و نوجوان

یک نویسنده و کارگردان نمایش از استان البرز گفت: مقوله تئاتر در نظر بزرگان هنر، همواره عرصه‌ای برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان می‌باشد که می‌توان از آن برای آموزش آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش کودک پرس ، سیاوش توده فلاح گفت: نمایشی در نظرآباد بر روی صحنه می‌رود که به بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در سال گذشته راه یافت و جزو هشت نمایشی شد که در این جشنواره به اجرا درآمد.

وی افزود: این نمایش روایتگر شیری است که با یک تفنگ روبرو می‌شود و سعی بر استفاده از آن دارد.

این هنرمند البرزی ادامه داد: در این نمایش به دنبال تلفیق شیوه نمایش سنتی با یک فضای مدرن برای مخاطب کودک و نوجوان هستیم.

توده فلاح تصریح کرد: مارک تواین، نویسنده نامدار کودکان و نوجوانان، تئاتر کودک را حقیقتی انکارناپذیر می‌داند که بسیاری از بزرگان عرصه هنر و ادبیات و حتی صاحب‌نظران مسائل تربیتی و روانشناسی کودکان و نوجوانان نیز به آن واقف بوده و همواره مقوله تئاتر کودک را به‌عنوان عرصه‌ای جهت بروز استعدادها و خلاقیت‌های کودکان توصیف می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: هنرهای نمایشی و تئاتر نیز به‌واسطه تداعی و بازنمایی موقعیت‌هایی شبیه به زندگی پیرامون کودکان و حتی فراتر از آن و ورود به دنیای تخیل و فانتزی ذهن آن‌ها، ابزاری مهم و مؤثری در مسیر انتقال بسیاری از مفاهیمی است که سرنوشت کودکان و نوجوانان را در زندگی آینده‌ آنان رقم می‌زند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار