موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15165
۱۵ دی ۱۳۹۵

جشن سالگرد انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می شود

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تشکلی مردم‌نهاد و غیرانتفاعی با تابعیت ایرانی و شخصیت حقوقی مستقل است که در سال 1377 با هیئت مؤسسی مرکب از 9 نویسنده‌ حوزه‌ کودک و نوجوان تأسیس شد.

به گزارش کودک پرس، عزت الله الوندی، اظهار کرد: پایان هیجدهمین سال فعالیت انجمن نویسندگان و آغاز نوزدهمین دوره را در قالب جشنی با حضور اعضای انجمن، چهارشنبه 22 دی‌ماه 1395 در مکان این نهاد مدنی برگزار می‌کنیم.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بیان کرد: در این مراسم ضمن برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی، دیدار اعضا با یکدیگر و خاطره‌گویی، پنج نویسنده از اهالی شهرهای مختلف کشور به نمایندگی از پنج اقلیم ایران به قصه‌خوانی و قرائت بخشی از آثارشان می‌پردازند، البته آنها می‌توانند قصه‌ای از افسانه‌های شهرشان را برای حضار بیان کنند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اینکه هرساله در مراسم سالگرد از برگزیدگان کارگاه نویسندگی انجمن تقدیر می‌شد، امسال به دلیل اینکه دوره جدید کارگاه، در مرحله مقدماتی است و هنوز ثمرات آن مشخص نشده است، این برنامه برگزار نمی‌شود.

الوندی در ادامه درباره آخرین فعالیت‌های این نهاد غیردولتی اظهار کرد: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای بین کتابخانه عمومی حسینیه‌ ارشاد و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان امضا شد که بر اساس آن، از این پس کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی داستان‌نویسی و ادبیات کودک و نوجوان در محل کتابخانه حسینیه‌ ارشاد برگزار خواهد شد.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تشکلی مردم‌نهاد و غیرانتفاعی با تابعیت ایرانی و شخصیت حقوقی مستقل است که در سال 1377 با هیئت مؤسسی مرکب از 9 نویسنده‌ حوزه‌ کودک و نوجوان تأسیس شد. پس از گذشت هجده سال، تعداد اعضای این انجمن که از فراگیرترین تشکیلات در حوزه‌ کودک و نوجوان ایران است به مرز 500 عضو رسیده. اعضای انجمن، داستان‌نویس، شاعر، مترجم، روزنامه‌نگار، منتقد و پژوهشگر هستند و در حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

جشن نوزدهمین سالگرد انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ساعت 17 چهارشنبه 22 دی‌ماه 1395 در محل این تشکل واقع در تقاطع خیابان‌ سمیه، بن‌بست پروانه پلاک 2 برگزار می‌شود.

 

 

منبع: ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار