151377
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
بیماری نادر یک کودک 6 ساله گلستانی:

«طاهر» برای تداوم حیات کمک می‌خواهد/ درمان کودک 6 ساله به بهای 170 میلیون تومان

نفس‌های «طاهر خوش‌پرست» کودک 6 ساله قره قاشلی به شماره افتاده و «پیوند مغز استخوان» تنها راه درمان این کودک گلستانی است؛ طاهر که این روزها برای حیات دوباره‌اش به یک بیماری نادر مبتلا شده نیازند دعای مردم و حمایت مسوولان و خیرین است.

به گزارش کودک پرس ، کم سن و سال است اما از یک بیماری نادر رنج می‌برد؛ طاهر را می‌گویم او که پدرش کارگری ساده است و توان هزینه‌های درمان را ندارد؛ بیماری طاهر پسرک 6 ساله قره‌قاشلی همانند زلزله‌ای ناگهانی، آرامش خانواده را آشفته کرده تا شبانه‌روز آنها تبدیل به اشک و ناله شود.

 

پزشکان می‌گویند اگر فرصت طلایی پیوند استخوان به تعویق بیفتد عواقب بدتری در انتظار این کودک 6 ساله است و با از دست دادن اندام‌های حرکتی فلج می‌شود، این طور که برآورد شده درمان بیماری طاهر به بهای 170 میلیون تومان گره خورده و تامین هزینه‌های درمان برای خانواده سنگین است.

 

وقتی آخرین وضعیت طاهر از زبان پدر و مادرش عنوان می‌شود بغضی عجیب گلویشان را می‌فشارد وقتی که می‌گویند کودک 6 ساله‌شان برای پیوند مغز استخوان زمان زیادی ندارد.

 

 

 

خلیل خوش‌پرست نگران است از اینکه برای تداوم حیات فرزند دلبندش باید به آب و آتش بزند اما اینکه هزینه‌های درمان طاهر تامین می‌شود یا نه؛ کابوسی است که خواب را از چشمان آنها ربوده و غم سنگینی در دل خانواده گذاشته است.

 

خوش‌پرست دستی بر پیشانی دارد و با ناراحتی ادامه می‌دهد وقتی به ما گفتند برای درمان طاهر باید پیوند مغز استخوان انجام شود خودمان و نزدیکان برای آزمایش پیش قدم شدیم اما متاسفانه بافت خون ما با آنچه نیاز پسرمان است همخوانی نداشت در ایران نیز دهنده‌ی پیوند مغز استخوان پیدا نکردیم حالا به ما اطلاع دادند که بافت خون یک نفر در یکی از بیمارستان‌های کشور ترکیه با بافت خون طاهر مشابه است.

 

پدر وقتی این حرف‌ها را می‌زند اشک در چشمانش حلقه زده و به طاهر نگاه می‌کند و می‌گوید هزینه انتقال خون «دهنده مغز استخوان» به کشور بیش از۱۷۰ میلیون تومان برآورده شده اما من که یک کارگر ساده هستم از کجا می‌توانم این پول گزاف را تهیه کنم.

 

به دیوار تکیه می‌کند و آرام چشم‌هایش را روی هم می‌گذارد، بغض راه گلویش را می‌بندد کمی مکث می‌کند و دوباره از بیماری فرزندش می‌گوید از وقتی که طاهر مبتلا به اختلال جسمی -حرکتی شد، حق‌پرست ادامه می‌دهد: ماجرا از زمانی شروع شد که طاهر پنج ساله بود پس از اینکه طاهر یک بار در نوع حرکت و نوع رفتار دچار مشکل شد، متوجه بیماری فرزندمان شدیم.

 

پدر طاهر می‌گوید از زمانی که متوجه بیماری طاهر شدیم به دفعات او را به بیمارستان بردیم، پسرم از چهار سالگی تا به امروز درگیر بیماری «MLD» شده و فقط یک راه باقی مانده تا از شر آن خلاص شود و آن عمل پیوند مغز استخوان است.

 

هضم ناتوانی طاهر هنوز برای خانواده غیرقابل باور است، آنها فکر نمی‌کردند که بیماری پسرشان مسئله خاصی باشد اما با انجام آزمایش‌های مختلف متوجه ماهیت این بیماری شدند.

 

بد نیست که بدانید پدر و مادر طاهر خوش‌پرست در یک خانه کوچک در روستای قره قاشلی از توابع سیجوال، شهرستان ترکمن زندگی می‌کنند، پدر طاهر کارگر کشتارگاه است و با اندک حقوق کارگری گذران زندگی می‌کنند، آنها هزینه خدمات پزشکی برای شناسایی بیماری طاهر را که بیش از20 میلیون تومان بود با گرفتن وام و قرض پرداخت کردند.

 

حالا هزینه‌ای که پزشکان برای درمان طاهر اعلام کردند از عهده خانواده‌اش خارج است و اصلا توانایی پرداخت آن برای یک کارگر ساده امکان‌پذیر نیست، برای همین با طرح این موضوع  استان گلستان روزنه امیدی برای آنها به وجود آمده تا شاید یک مسوول و یا یک خیر نیک‌اندیش با حمایت مالی خود به طاهر زندگی دوباره ببخشند.

 

خیرین در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به شماره حساب 0357086879002 نزد بانک ملی یا شماره شبا IR440170000000357086879002 شماره کارت عابربانک 6037997433495745 به نام طاهر خوش‌پرست «کودک بیمار» واریز کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار