موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
151368
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

افشاگری کودک سوری از پشت‌ پرده ماجرای حمله شیمیایی دوما! + فیلم

در پی تلاش غرب برای اثبات ادعایی بی اساس مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در دوما و دست داشتن دولت سوریه در این ماجرا کودکی خردسال دست به افشاگری زد.

به گزارش کودک پرس ، به دنبال طرح ادعایی بی پایه و اساس از سوی کشورهای غربی مبنی بر استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی در “دوما”  و انتشار فیلمی در برخی رسانه‌ها که صحنه ای پرهیاهو از یک بیمارستان را به تصویر کشیده بود،کودک 11 ساله سوری که در آن ماجرا حضور داشت در گفتگو با خبرنگار شبکه «روسیه 1 » دسیسه کلاه سفید ها را افشا کرد.

 

معارضان در جبهه مقابل بشار اسد، مدعی شدند این فیلم مربوط به قربانیان حمله ای شیمیایی در روز 7 آوریل است در حالی که تا این لحظه هیچ سندی برای اثبات ادعای خود رو نکرده اند.

 

قبل از اینکه به اظهارات حسن  11 ساله و پدرش عمر دیاب در این خصوص گوش دهیم لازم است یادآور شویم  که اعضای گروه “کلاه سفید ها “که خود را گروهی امدادگر در حمایت از مردم سوریه نشان می دهند، دست نشانده غرب و یک ابزار تبلیغاتی رسانه ای برای آنها و در خدمت تروریسم هستند.

 

با توجه به صحبت های این کودک و پدرش راجع به  آنچه در قالب یک فیلم مبنی بر امدادرسانی به قربانیان حمله ای شیمیایی در بیمارستان به تصویر کشیده شده تماما ساختگی و برای فریب اذهان عمومی است.

 

 

و اما حسن و پدرش در این باره چه می گویند؟

کودک سوری در حالی که با مادرش مشغول گفتگو درباره گرسنگی و نداشتن غذا بود صدای هیاهوی مردم از خیابان توجهشان را جلب کرد، او و مادرش خود را به خارج از منزل رساندند و همانند مردم دیگر که همگی فریب نقشه شوم کلاه سفیدها را خورده بودند با هشداری دروغین راهی بیمارستان شدند.

در ادامه صحبتهای دو شاهد عینی ماجرا را از زبان خود آنها در گفتگو با خبرنگار روس می شنویم.

حسن دیاب:«در خیابان فریاد می زدند به بیمارستان بروید  و ما نیز این کار را انجام دادیم، آنها ناگهان من را گرفتند و بر رویم آب ریختند».

عمر دیاب:«من در ورزشگاه محلی کار می کنم، وقتی متوجه شدم که خانواده ام در بیمارستان هستند هوش و حواسم رفت. از محل کار خارج شدم و به بیمارستان رفتم.

من کودکانی را دیدم که روی آنها آب می ریختند،کمی بعد همسر و کودکم را پیدا کردم و از آنها پرسیدم اینجا چه کار می کنید؟

حسن و مادرش گفتند: افرادی در خیابان فریاد می زدند و به گفته آنها از اینجا فرار کردیم، پس از آن به ما بیسکوئیت و خرما دادند.

عمر:خدا را شکر خانواده ام همه سالم بودند».

 

در ادامه فیلم نیز  مصاحبه خبرنگار روس با یکی از کارکنان بیمارستان که با لهجه سوری سعی در بیان ماجرا به زبان انگلیسی دارد را مشاهده می کنید که اظهارات مختصر او به شرح زیر است:

پرسنل بیمارستان: افراد غریبه به اینجا آمدند و گفتند:حمله شیمیایی ! حمله شیمیایی! در حالی که هیچ علائمی از حمله شیمیایی دیده نمی شد.

 

با یک جمع بندی ساده می توان به این موضوع پی برد که کلاه سفید ها با دادن وعده غذا به عنوان رشوه به مردم گرسنه قصد فریب آنها را داشتند تا با نگاهی ابزاری بتوانند از شهروندان سوری به عنوان بازیگرهای سناریوی  ساختگی خود استفاده کنند تا نمایش سفارشی آنها به نحو احسن روی صحنه برود اما این کودک دست آنها را برای مردم جهان رو کرد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار