151350
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

جشنواره خیرین مدرسه ساز در شهرستان رامهرمز

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی،مردم و فرهنگیان، جشنواره خیرین مدرسه ساز در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حسین زاده مدیر آموزش و پرورش در این جشنواره ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اولین خیر خداوند متعال است، به دلیل اینکه آنگاه که زمین و آسمانهایش را درست کرد و در اختیار انسان گذاشت و به انسان فرمود: بروید و به درستی استفاده کنید. و در جایی دیگر هنگامی که انسان را خلق کرد فرمودند: از روح خودم در او (انسان) دمیدم. روح خیرین روح خدایی ست.

 

حسین زاده ادامه داد: نقطه اشتراک خیر، روح منزه ای است که از ذات مقدس خداوند به انسان منتقل شده است. اهتمام و گذشت بسیار می خواهد که انسان از مال خودش بگذرد و در جایی که می داند منافعی وجود دارد، هزینه کند.

 

وی با اشاره به حجم مدارس مخروبه رامهرمز گفت: در آموزش و پرورش رامهرمز ۲۵ هزار دانش آموز در حدود ۱۰۰۰ کلاس درس تحصیل می کنند. طبق اطلاعاتی که از اداره کل نوسازی خوزستان اخذ شده، ۳۸ الی ۴۰ درصد مدارس رامهرمز مخروبه و خطرساز هستند.

 

حسین زاده تصریح کرد، اقدامات خوبی در سنوات گذشته اتفاق افتاد از خیرین عزیز و همه دست اندر کاران سپاسگزاریم. امسال با پیگیری نماینده شهرستان ۳۲ میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد برکت به موضوع مدرسه سازی اختصاص پیدا کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

همچنین به همت استاندار و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خوزستان کلنگ برچیده شدن مدارس کانکسی به زمین زده شد و در حال ساخت می باشند. خوشبختانه از بخش اعتبارات نفتی ۴ مدرسه دیگر تامین اعتبار شده است. شخصا نیز بارها به بنیاد برکت مرکز و استان و همچنین استانداری و سایر دستگاه ها مراجعه کرده و پیگیر مسائل بوده ام. با توکل به خدا امسال ساخت بیش از ۲۰ مدرسه را شروع کرده یا خواهیم کرد. با اینکار اتفاق بسیار خوبی در بحث تامین فضای فیزیکی مدارس روستایی خواهد افتاد. اما حجم محرومیت ها به گونه ایست که کماکان در ساخت مدارس شهر و روستا نیازمند حمایت شما خیرین بزرگوار هستیم.

 

 

در ادامه این جشنواره فرماندار شهرستان رامهرمز ضمن خیرمقدم و عرض سلام ویژه خدمت مهمانان و خیرین بزرگوار گفت؛ از اینکه لبیک گفتید دعوت ما و آموزش و پرورش را پذیرفتید از شما تقدیر می کنم. من آمدم که اول خودم را بعد شما را در راستای موضوعات کمک و یاری رساندن در امور خیر، سفارش و دعوت کنم.

 

احسانی نیا تاکید کرد؛ بنده به یقین رسیدم که اگر دست کسی را بگیرم قطعاً خدا هم دست من را خواهد گرفت. جمشید کمایی معاون آموزشی اداره کل که به نمایندگی از مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم حضور داشت؛ گفت: بر حضور پرشور خیرین و اقشار مختلف در این محفل خیرخواهانه درود می فرستیم. وی همچنین اظهار داشت؛ حضور در این مجالس قطعاً توفیق می خواهد.

 

کمایی گفت؛ شهدا و ایثارگران بالاترین خیرین هستند، زیرا جان و سلامتی خود را ایثار می کنند.
کمایی خاطرنشان کرد، امروز باید این را بدانیم که آموزش و پرورش بدون تکیه بر مشارکت های مردمی نمی تواند آن اهداف والای خودش در سند تحول بنیادین را در جامعه محقق کند.

 

آخرین سخنران این جشنواره زدوار مسئول واحد مشارکت های مردمی نوسازی خوزستان گفت: جشنواره امسال بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز است. در طول این سال‌ها اگر خدمات شایان و بسیار بزرگ و ارزشمند خیرین نبود الان آموزش و پرورش ما با صورت به زمین خورده بود. زدوار با این جمله زیبا سخنان خود را به پایان رساند؛ خیر مدرسه ساز فرشته ای است که از آسمان آمده و با ما زمينی ها زندگی می کنند.

 

از نکات بسیار جالب این جشنواره؛ حضور پررنگ مردم و مسئولین، صوت زیبای قرآنی دانش آموز نوروزی و اجرای بسیار خوب دکتر علیرضا موسوی به عنوان مجری بود.

 

این مراسم که همراه با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین همراه بود، با اجرای خرم خواننده صدا و سیما، سرود دانش آموزی، پخش کلیپ و تجلیل از خیرین مدرسه ساز که در سالهای گذشته فعالیت نموده اند، پایان پذیرفت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار