موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15124
۱۴ دی ۱۳۹۵

“دختر نارنج و ترنج” به بازار آمد

صورت ماهی به جای جواب، بلند شد ایستاد. هشت پا فوری ریش دو وجبی قرمزش را از جلوی پایش جمع کرد.

به گزارش کودک پرس، قهقهه جادو سه تا پری آبی را توی میوه نارنج زندانی کرده است. خون برف بسری که پوستش به سفیدی برف است و گونه هایش به سرخی خون می خواهد با کمک صورت ماهی سلطان هفت دریا که قدش یک وجب است و ریشش دو وجب، دختر نارنج و ترنج را نجات دهد؛ اما مگر می تواند؟

کتاب ” دختر نارنج و ترنج ” جلد دوم از مجموعه سه گانه ” سه دخترون ” نوشته محمدرضا شمس با شعرهای محمدحسن حسینی با تصویرگری سحر خراسانی به تازگی از سوی انتشارات افق برای گروه سنی ب و ج چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

عناوین کتاب ” دختر نارنج و ترنج ” مشتمل بر 80 صفحه عبارتند از: خون برف، صورت ماهی، تک شاخ، قله قاف، باغ سنگی، قهقهه جادو، سه باغ تودرتو، فرار، کف دریا، خداحافظی، دده قارام قوروم، گردباد، کبوتر سفید، دایه پیر و آهای آهای مروارید.

در بخشی از کتاب ” دختر نارنج و ترنج ” آمده است: صورت ماهی به جای جواب، بلند شد ایستاد. هشت پا فوری ریش دو وجبی قرمزش را از جلوی پایش جمع کرد. صورت ماهی خودش را تکان تکان داد و رقصید و خواند:

بزار بهت ساده بگم/ از اون پریزاده بگم

یک دفعه روی دریا پر شد از ماهی و عروس دریایی و لاک پشت و سفره ماهی و نهنگ و دلفین و هشت پا. همه روی دم هایشان ایستاده بودند و مثل صورت ماهی می رقصیدند و می خواندند:

بزار بهت ساده بگیم/ از اون پریزاده بگیم

در قسمتی از این کتاب می خوانیم: خیلی ها آمدند اما نتوانستند مرواریدها را نخ کنند. هر روز مردم زیادی از این طرف و آن طرف می آمدند و جلوی در قصر صدف می کشیدند اما کاری از پیش نمی بردند و دست از پا درازتر برمی گشتند تا اینکه خبر به گوش دختر نارنج و ترنج رسید و او به دایه گفت:« برو به شاهزاده بگو دختر من می تونه مرواریدها رو نخ کنه ولی یه شرط داره، اگر پرسید چه شرطی بگو شرطش اینه که تا همه مرواریدها رو نخ نکرده هیشکی حق نداره از اتاق بیرون بره». دایه رفت و به خون برف گفت. خون برف فکر کرد :«دایه که دختر نداشت. کی دختردار شد که ما خبر نداریم»؟ بعد رو کرد به دایه و گفت:« باشه، قبوله، به دخترت بگو بیاد مرواریدها رو نخ کنه».

گفتنی است، کتاب ” دختر نارنج و ترنج ” جلد دوم از سه گانه ” سه دخترون ” نوشته محمدرضا شمس با شعرهای محمدحسن حسینی و تصویرگری سحر خراسانی در 80 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 6500 تومان به تازگی از سوی انتشارات افق برای گروه سنی ب و ج چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار