موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15121
۱۴ دی ۱۳۹۵

معرفی سه کتاب منتشر شده در حوزه کودک

نویسندگان در این آثار، موضوع تولد کودک را روایت کردند. تصویرگری این آثار را مهرنوش معصومیان انجام داده است.

به گزارش کودک پرس، کتاب‌های «ماجرای احمد و نی‌نی کوچولو» و «ماجرای احمد و سارا»  اثر نیره توکلی و فرشته طائرپور  از سوی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

نویسندگان در این آثار، موضوع تولد کودک را روایت کردند. تصویرگری  این آثار را  مهرنوش معصومیان انجام داده است. احمد با تولد خواهرش دچار مشکلاتی می‌شود اما والدین او می‌دانند که چطور او را راهنمایی کنند. خود احمد هم یاد می‌گیرد که مراقبت از کودک کوچک‌تر چقدر شیرین است.

«ماجرای احمد و نی‌نی کوچولو» با قیمت  چهار هزار  تومان و کتاب «ماجرای احمد و سارا»  سه هزار و دویست تومان عرضه شدند.

هم‌چنین کتاب «اِلمر» اثری از دیوید مک‌کی با ترجمه‌ هورزاد عطاری  از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، منتشر شده است. این موسسه حق چاپ و ترجمه‌ کتاب را از انتشارات اَندرسون پرس (Anderson Press) خریداری کرده است. این اثر را در فهرست کتاب‌های باکیفیت برنامه‌ی ترویج کتابخوانی «با من بخوان» قرار داده است.

کتاب «اِلمر» داستان فیل رنگارنگی است که با فیل‌های دیگر متفاوت است. اِلمر همیشه فیل‌ها را شاد می‌کرد و آن‌ها را می‌خنداند. شبی اِلمر با خود فکر کرد چرا با فیل‌های دیگر متفاوت است. او هنگام صبح پیش از بیدار شدن دیگر فیل‌ها، خود را به رنگ خاکستری فیلی شبیه باقی فیل‌ها درآورد؛ اما حالا هیچ فیلی، او را نمی‌شناخت. در نبود اِلمر رنگارنگ، همه‌ی فیل‌ها جدی بودند و نمی‌خندیدند تا اینکه اِلمر نتوانست جلوی خنده‌اش را بگیرد و از خنده منفجر شد.

کتاب «اِلمر» از تفاوت‌ها سخن می‌گوید. در این کتاب فردیت و خودپذیری ستایش و کودک به پذیرش تفاوت‌های خود با دیگران برانگیخته می‌شود.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات ایران، کتاب «المر» را در قطع رحلی کوچک با ۳۴ صفحه‌ رنگی گلاسه و قیمت ۱۳۵ هزار ریال منتشر کرده است.

 

 

منبع: ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار