موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
150823
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
مسیب‌زاده تبیین کرد:

چگونه مدرسه‌ای شاد مملو از پیام‌های دینی داشته باشیم

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش معتقد است مدرسه فرصتی برای در کنار هم بودن همسالان است، بنابراین مربیان پرورشی باید از این ظرفیت برای انتقال پیام‌های اخلاقی و دینی با بکارگیری بهترین و با نشاط‌ترین روش‌ها استفاده کنند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش وظیفه اولیای پرورشی و فرهنگی مدارس را ایجاد فرصتی برای کودکی کردن و شاد بودن دانش‌آموزان در مدارس دانست و گفت: درس خواندن باید وسیله‌ای برای ارتقا و ارزشمند شدن زندگی آنان باشد نه اینکه تکلیفی سخت بر دوش آنان باشد.

 

وی حذف آزمون‌ها را گامی مثبتی در جهت کاهش استرس‌ها و فشارها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های کودکی و نوجوانی برشمرد و اظهار کرد: دانش‌آموزان در مدرسه بهترین زمان ایجاد خاطره را در اختیار دارند و دوران تحصیل می‌تواند به بهترین دوره‌های زندگی آنان تبدیل شود اما حافظه محوری و دور شدن از بازی و سرگرمی این امکان را برای انان میسر نمی‌کند.

 

مسیب‌زاده با بیان اینکه مربیان و معاونان فرهنگی و پرورشی باید به این مهم توجه داشته باشند و از بهترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای انتقال پیام‌های تربیتی، اخلاقی و دینی بهره برده و در عین حال فضای شاد و مفرحی را نیز برای دانش‌آموزان ایجاد کنند، عنوان کرد: یک اردوی مناسب می‌تواند تا سالیان سال دانش‌آموزان را بیمه کند.

 

میرکل قرآن، عترت و نماز بهترین نوع شاد زیستن را رسیدن به آرامش ارزیابی و عنوان کرد: رسین به آرامش حقیقی جز در پناه قرآن کریم میسر نمی‌شود، بنابراین زینت دادن دانش‌آموزان به آموزه‌های ارزشمند قرآن کریم در روش‌های به روز و مورد علاقه دانش‌آموزان می‌تواند آنان را در مسیر شکوفایی، نشاط و آرامش قرار دهد.

 

وی در پایان یادآور شد: مدرسه فرصتی برای در کنار هم بودن همسالان است و با توجه به تأثیرپذیری و علقه‌ای که همسالان به یکدیگر دارند می‌تواند بهترین محیط برای یادگیری باشد، بنابراین مربیان پرورشی باید از این ظرفیت برای انتقال پیام‌های اخلاقی و دینی با بکارگیری بهترین روش‌ها استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار