موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
15077
۱۴ دی ۱۳۹۵

خانه پلاستیکی خانواده ای که فضای مجازی را تحت تأثیر قرار داد

با اعزام پرسنل شهرداری و نیروی انتظامی به این محل مشاهده شد که یک خانم با حدود ۳۵سال سن به همراه سه فرزندش که حدوداً دو، چهار و هشت سال سن دارند در زیر یک چادر به طرز بسیار نامناسبی سکونت دارند.

به گزارش کودک پرس، در فضای مجازی خبر و تصاویری مبنی وضعیت نامناسب اسکان یک مادر و چند کودک که در زیر یک چادر پلاستیکی در شهر خرم‌آباد زندگی می‌کردند منتشر شد که در پی انتشار این خبر مسئولان استان برای رسیدگی به وضعیت این کودکان بی‌سرپناه وارد عمل شدند.

غلامرضا آقا میرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در این ارتباط اظهار داشت: پس از انتشار خبری توسط رسانه‌های استان مبنی بر اینکه خانواده‌ای در کیلومتر ۵ جاده خرم‌آباد – بروجرد در زیر یک چادر پلاستیکی زندگی می‌کنند، موضوع در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اعزام پرسنل شهرداری و نیروی انتظامی به این محل مشاهده شد که یک خانم با حدود ۳۵سال سن به همراه سه فرزندش  که حدوداً دو، چهار و هشت سال سن دارند در زیر یک چادر به طرز بسیار نامناسبی سکونت دارند که با توجه به مشکوک بودن مادر و بچه‌ها به اعتیاد به مواد مخدر، با دستور قضایی مادر وفرزندانش توسط عوامل شهرداری و نیروی  انتظامی شهرستان خرم‌آباد، دستگیر و تحویل مرکز نگهداری زنان متجاهربه اعتیاد خرم‌آباد شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بابیان اینکه پس از غربالگری (انجام تست مبنی بر اعتیاد و یا عدم اعتیاد)این افراد تصمیم‌ لازم گرفته می‌شود، عنوان کرد: درصورتی‌که مادر معتاد باشد در  مرکز نگهداری زنان متجاهر به مدت سه تا شش ماه نگهداری و پس از سم‌زدایی جهت اقدامات بعدی به مراکز بهزیستی تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: به دنبال یافتن پدر این خانواده که به‌احتمال‌زیاد معتاد است و برای کودکان نیز ابتدا غربالگری انجام می‌شود و درصورتی‌که معتاد باشند جهت سم‌زدایی به بیمارستان اعصاب و روان تحویل داده می‌شوند و تا پس از حداقل ۲۰ روز بستری و سم‌زدایی با دستور قضایی تحت عنوان کودک بد سرپرست تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی  داده شوند اما درصورتی‌که این کودکان معتاد نباشند از همان ابتدا تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی می‌شوند و تا زمانی که پدر و مادر آن‌ها شرایط نگهداری این فرزندان را نداشته باشند در این مراکز  نگهداری می‌شوند.

آقا میرزایی بابیان اینکه پس از طی دوره سم‌زدایی با دستور قضایی تحت عنوان کودک بد سرپرست تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی داده می‌شوند گفت: درصورتی‌که این کودکان معتاد نباشند همان لحظه اول تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی شده و تا زمانی که پدر و مادر آن‌ها شرایط نگهداری این فرزندان را نداشته باشند در این مراکز  نگهداری خواهند شد.

وی با بیان اینکه در کل شهرستان‌های استان به تعداد کافی مراکز کاهش آسیب و درمان وجود دارد، اظهارداشت: در شهر خرم‌آباد دو مرکز کاهش آسیب برای نگهداری معتادان متجاهل مرد و زن با ظرفیت ۳۰۰ نفر وجود دارد  و تاکنون نیز تمام متجاهر در سطح شهر را جمع‌آوری کرده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تأکید بر اینکه مردم به‌محض مشاهده این‌گونه افراد با شهرداری تماس بگیرند افزود: البته همواره با دستور قضایی دادستان‌ها به‌خصوص دادستان مرکز لرستان و با تلاش شبانه‌روزی شهرداری و نیروی انتظامی شهرهای استان از متجاهران معتاد پاک‌سازی‌شده و مورد امروز نیز خارج از محدوده شهر بوده ولی به‌محض اطلاع سریعاً اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

وی ضمن تقدیر از نیروهای شهرداری و نیروی انتظامی که در این زمینه اقدام لازم را به عمل آوردند گفت: بنا به دستور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان در جریان موضوع قرار گرفتند و پیگیر اقدامات بعدی برای تعیین تکلیف این خانواده شدند.

 

 

 

منبع: میرملاس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار