150752
۲۷ فروردین ۱۳۹۷
روز جهانی موزه ها

بازدید رایگان مهدکودک‌ها و مقاطع ابتدایی در روز جهانی موزه ها در استان یزد

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد از بازدید رایگان مهد کودک‌ها و مقاطع ابتدایی از موزه‌های سطح این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ گفت: بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی و موزه های استان یزد با شعار میراث مشترک نسل‌ها روز چهارشنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه ۹۷ در روز جهانی موزه ها، برای مهدکودک‌ها و مقاطع ابتدایی ،پایه اول رایگان است.

ساشا ریاحی مقدم افزود: به پیشنهاد ایکوموس روز ۱۸ آوریل مصادف با ۲۹ فروردین به عنوان روز بین المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نامگزاری شده است.

وی گفت:این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث فرهنگی و کوشش‌های مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آن‌ها را فراهم می‌آورد، و همچنین فرصت مناسبی برای جلب توجه نسبت به آسیب پذیری آن‌ها است برای چندین سال است که، ایکوموس هر سال موضوعی را به این مناسبت اعلام می‌کند شعار انتخابی امسال میراث مشترک نسل‌ها است.

این مقام مسئول همچنین افزود: جامعه‌ای که از داشته‌های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب آن نخواهد برداشت.

وی گفت: شهروندان بایستی آشنایی با میراث فرهنگی را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت در آنان نهادینه شود آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب در بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نخواهیم بود، چون در این حالت هر ایرانی به یک میراث بان تبدیل شده است لذا فرهنگ سازی و آموزش را می‌بایست از کودکان و در سنین پایین‌تر آغاز نمود.

معاون میراث فرهنگی استان یزدگفت: در استان یزد افزون بر ۲۵ باب موزه فعال موجود می‌باشد که نیمی از آن زیر نظر دستگاه‌های دولتی و بقیه از سوی بخش غیر دولتی و به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی اداره می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار