150496
۲۶ فروردین ۱۳۹۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تصویب لایحه حمایت از کودکان کار؛ همچنان در پیچ مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که متاسفانه تاکنون لایحه حمایت از کودکان کار در مجلس دهم مطرح نشده است، گفت: بنا به اهمیت، باید در یک طرح دو فوریتی در مجلس به این موضوع پرداخته شود و تصویب و اجرایی شدن آن را سال ها عقب نیندازیم.

به گزارش کودک پرس ،سمیه محمودی، درباره لزوم تصویب لایحه حمایت از کودکان کار، اظهار کرد: حمایت از کودکان کار، می تواند بسیاری از مشکلات آینده کودکان را حل کند و این موضوع مهمی است که نباید تصویب و اجرایی شدن آن، سال ها طول بکشد.

 

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان یادآور شد: حمایت از کودکان کار و خیابان، کودکان مورد آزار و اذیت قرار گرفته، کودکان معتاد، بی‌سرپرست، بازمانده از تحصیل، بی‌تابعیت، بزهکار و متکدی، یک ضرورت حیاتی است. در این راستا باید در یک طرح دو فوریتی در مجلس، به این موضوع پرداخته شود و با حداکثر توان روی آن کار کرد تا به نتیجه برسد. متاسفانه هنوز تاکنون این لایحه به تصویب نرسیده و در مجلس دهم نیز به آن پرداخته نشده است. با وجود مهم بودن این موضوع، هنوز در مجلس دهم چیزی تحت عنوان به تصویب رساندن لایحه حمایت از کودکان کار دیده نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از کمیسیون های بسیار مرتبط با موضوع حمایت از کودکان کار است، گفت: کمیسیون اجتماعی باید در این قضیه انجام وظیفه کند اما هنوز این طرح در کمیسیون مطرح نشده است و باید از هیات روسا پیگیری کرد تا هرچه زودتر در دستور کار قرار بگیرد.

 

محمودی افزود: بحث ساماندهی کودکان کار از هر چیزی برای آینده کشور مهم تر است. ما نباید فقط کودک را ببینیم و تنها به این توجه کنیم که این قبیل کودکان از تحصیل باز مانده اند بلکه این کودکان دچار مشکلات عدیده ای هستند و از آسیب های فراوان اجتماعی رنج می برند پس نباید به کودک کار تنها به چشم بچه ای که نمی تواند مانند سایرین درس بخواند نگاه کرد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مجلس ادامه داد: اگر الان نتوانیم برای کودکان کار که آینده سازان کشورمان هستند کاری کنیم، در آینده باید هزینه مشکلات اجتماعی آن را بپردازیم، درحالی که پیشگیری بهتر از درمان است. مسئولان و نمایندگان مجلس باید در تصویب و اجرای قانون همت بگمارند و اصلاحاتی انجام شود تا موانع اجرای قوانینی که به سختی اجرا می شوند، برداشته شود.

 

وی تاکید کرد: مهم ترین رُکن در جلوگیری از بزهکاری کودکان، وجود آرامش در خانواده، برخورداری از امکانات آموزشی، ارتقای کیفیت محیط زندگی و غیره است و باید مشکلات قانونی برای رسیدن به این نقطه حل شود.

 

محمودی بر اجرای قاطع قوانین و مجازات برای افرادی که کودکان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، تاکید کرد و گفت: مسلما فرد بزرگسالی که به هر دلیلی کودک بیگناهی را مورد آزار قرار می دهد، باید به اشد مجازات برسد تا جلوی تکرار آن گرفته شود.

 

این نماینده مجلس دهم در کمیسیون اجتماعی در پایان تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع اگر لایحه حمایت از کودکان کار در مجلس دهم مطرح شود، آن را با دید کارشناسانه بررسی می کنیم و پیشنهادهای خود را مطرح خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار