150481
۲۶ فروردین ۱۳۹۷

عملیات برای نجات کودک جا مانده اوتیسمی در اتوبان مشهد

خبری که در بی سیم های پلیس 110 پیچید، همه نیروهای گشت را به تکاپو انداخت. موجی از نگرانی بر چهره ماموران کلانتری سپاد نمایان بود. به دستور رئیس کلانتری، نیروهای موتوری و خودرویی گشت انتظامی راهی بزرگراه شهید چراغچی شدند.

به گزارش کودک پرس ، خبر حاکی از آن بود که جان کودک مبتلا به بیماری «اوتیسم» در معرض خطر قرار دارد. اطلاعات اولیه نشان می داد این کودک چهار ساله از سرویس مرکز نگهداری کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم جا مانده و بی کس و تنها در بزرگراه رها شده است احتمال وقوع حادثه ای دلخراش، موضوعی بود که بر نگرانی نیروهای انتظامی می افزود به طوری که حتی تصور آن نیز برای ماموران دردناک بود.

 

عقربه های ساعت از پس هم می دویدند و لحظات به تندی سپری می شدند، خودروهای سواری و باری با سرعت زیادی از کنار کودک معلول عبور می کردند و هر لحظه احتمال می رفت حادثه ای تلخ خانواده ای را داغدار کند. نیروهای گشت انتظامی آژیرکشان وارد بزرگراه شده بودند سکوت ترسناکی داخل خودروهای پلیس حکمفرما بود. آن ها زیر لب دعا می کردند کودک را سالم پیدا کنند تا مادری گریان نشود.

 

در همین لحظات بود که ناگهان سرنشین یکی از خودروهای گشتی کلانتری سپاد از فاصله ای دور پیکر کودکی را دید که کنار صدمتری افتاده بود راننده در حالی پدال گاز را فشرد که بر اضطراب و نگرانی اش افزوده می شد. در فاصله نزدیک به کودک زمانی که سرعت خودروی پلیس کاهش یافت مامور انتظامی بلافاصله بیرون پرید و در پشت خودروی گشت قرار گرفت او تلاش می کرد خودروهای عبوری را که با سرعت زیادی از مقابلش می گذشتند به لاین دیگری هدایت کند تا جان کودک محفوظ بماند و از سوی دیگر نیز حادثه تصادفی به خاطر توقف ناگهانی خودروها در حاشیه بزرگراه رخ ندهد. در این هنگام مامور انتظامی نگاهی به چشمان معصوم کودک انداخت و او را به آغوش کشید. دقایقی بعد در حالی بی سیم های پلیس از نجات کودک معلول خبر می دادند که خودروی گشت انتظامی وارد کلانتری سپاد شد و بدین ترتیب سرگرد گلمکانی (مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری سپاد مشهد) به پیگیری ماجرا پرداخت.

 

بررسی ها و کنکاش های پلیس نشان می داد خودروی (سرویس) حامل کودکان مبتلا به اوتیسم در صدمتری دچار نقص فنی شده و راننده نتوانسته با آن خودرو کودکان را به مرکز نگهداری بیماران مبتلا به اوتیسم برساند در همین حال راننده، یک دستگاه خودروی سواری دیگر را کرایه می کند تا کودکان را به مرکز نگهداری انتقال دهد اما هنگامی که کودکان را سوار خودروی دیگر می کند یکی از آن ها به دلیل سهل انگاری در کنار صدمتری جا می ماند. وقتی خودروی حامل کودکان، در مرکز نگهداری بیماران توقف می کند تازه متوجه می شوند که کودک چهار ساله در میان دیگر دوستانش نیست.

 

همچنین بررسی ها مشخص کرد: هنگامی که موضوع را به مادر کودک اطلاع داده اند او از شدت ناراحتی و فشار روحی روانه بیمارستان شده است و … دقایقی بعد مربی و پرستار کودک وارد کلانتری شدند تا او را که با حضور به موقع پلیس از خطر مرگ نجات یافته بود به مرکز نگهداری کودکان اوتیسم انتقال دهند. شایان ذکر است این حادثه حدود چهار ماه قبل در مشهد رخ داده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار