موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
15001
۱۳ دی ۱۳۹۵

احقاق حقوق کودکان باید در سراسر کشور صورت پذیرد

در سند چشم‌انداز به‌عنوان سند بالادستی، ایران کشوری توسعه ‌یافته دیده شده که در آن کرامت و حقوق انسان‌ها حفظ می‌شود و بهره‌مندی از امنیت اجتماعی کودکان به‌عنوان مدیران و رهبران آینده کشور لحاظ شده است.

به گزارش کودک پرس، منصور الوندی پیش‌ازظهر امروز در نشست کارگروه خانواده و بانوان استان فارس با اشاره به اینکه نگاه حق‌مداری باید جایگزین دیدگاه‌های صدقه‌ای، عاطفی و حمایتی از کودک شود، اظهار داشت: در سند چشم‌انداز به‌عنوان سند بالادستی، ایران کشوری توسعه ‌یافته دیده شده که در آن کرامت و حقوق انسان‌ها حفظ می‌شود و بهره‌مندی از امنیت اجتماعی کودکان به‌عنوان مدیران و رهبران آینده کشور لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تضمین برابری، عدم تبعیض کودکان، تأمین اجتماعی کامل، توزیع امکانات و تقویت نهاد خانواده به‌دوراز فقر و فساد از جمله موارد دیده‌ شده چشم‌انداز ایران اسلامی در افق 1404 است.

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: باید دامنه حقوق کودک از مرکز کشور به استان‌ها از طریق تشکیل کارگروه‌های تخصصی گسترده شود تا شاهد احقاق حقوق آنان در سراسر ایران باشیم.

الوندی بیان داشت: شناسایی امکانات دولتی و غیردولتی و اجازه‌دادن تصمیم‌گیری به استان‌ها و نیز موضوع تبعیض جنسیتی و ختنه دختران در قالب آموزش در هر منطقه، مهم‌ترین رویکرد کارگروه خانواده و بانوان است.

وی اضافه کرد: در مورد آشنایی با مبانی کودک پول و اعتبار حرف نخست را نمی‌زند بلکه تعامل و همکاری بین تمام دستگاه‌ها و متولیان کودک و نیز ظرفیت‌سازی خیران و سمن‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد تا به اهداف خود دست یابیم.

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه برنامه 10 ساله به استان‌ها، ساماندهی و ارزیابی عملکرد رسیدگی به امور کودکان از جمله برنامه‌های در دست اجراست.

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار