موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
149966
۲۱ فروردین ۱۳۹۷
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار مطرح کرد:

پیام های مشترک شهدای هسته ای به جوانان امروز

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: شهداى هسته ‏اى ايران نماد پيشرفت، علم و آميختگى علم، ايمان، شجاعت، خون و شهادت هستند و جوانان با بصيرت ايران بايد راه آن‏ها را ادامه دهند.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر شامگاه دوشنبه، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار داشت: سال‏ها قبل وقتى تقويم را نگاه مى ‏كرديم و براى بيستم فروردين دنبال مناسبتى مى ‏گشتيم، فقط به سالروز قطع رابطه سياسى ايران و آمريكا، شهادت هنرمند بسيجى (سيد مرتضى آوينى) و روز هنر اسلامى برمى خورديم، اما به همت جوانان غيور ايرانى كه با وجود تمامى ترفندهاى استكبار جهانى، به‏ خوبى فعل خواستن را صرف كردند، از سال ۱۳۸۵ رخداد ميمون و بسيار غرورآفرين پيوستن ايران اسلامى به باشگاه هسته‏ اى جهان با عنوان روز ملى فناورى هسته ‏اى در تقويم‏ها به ثبت رسيد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: ماجرا از اين قرار بود كه ۲۰ فروردين سال ۱۳۸۵، خبر دستيابى ايران به فناورى غنى ‏سازى اورانيوم و راه اندازى يك زنجيره كامل غنى‏ سازى در نطنز در رسانه‏ های ايران و جهان اعلام شد.

وی افزود: در پى اين خبر، با تصويب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به پاس قدردانى از تلاش‏هاى افتخارآميز دانشمندان جوان ايران اسلامى، بيستم فروردين ماه، مقارن با تكميل چرخه سوخت هسته‏ اى در تقويم رسمى ايرانيان، روز ملى فناورى هسته ‏اى نام گرفت.

این استاد حوزوی عنون کرد: بى ترديد ۲۰ فروردين، يادآور روز ملى فناورى هسته‏ اى و اعلام بومى شدن دانش هسته‏ اى در ايران اسلامى و مجهز شدن سرزمين ايران به انرژى هسته‏ اى و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما مى‏ توانيم» است. اكنون ايران اسلامى، به جمع اعضاى كم شمار باشگاه كشورهاى اتمى پيوسته و تاريخ براى هميشه، اين افتخار بزرگ را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: ۲۰ فروردين ماه سال ۱۳۸۵ خبر دستيابى ايران به فن آورى غنى ‏سازى اورانيوم و راه اندازى يك زنجيره كامل غنى سازى در نطنز اعلام شد.

وی تصریح کرد: اين فناورى در برگيرنده بسيارى از علوم مهندسى و پايه است و در حال حاضر منحصراً در اختيار تعداد كمى از كشورهاى جهان است. اين موفقيت بزرگ در فن آورى هسته ‏اى بيش از هر چيز مرهون تصميمات و سياست‏هاى مدبرانه و دورانديشانه‏ اى بوده است كه توسط مسؤولان عالى ‏رتبه نظام در رفع تعليق از تأسيسات هسته‏ اى كشورمان صورت ‏گرفته است و نشان داد كه پايدارى، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع ديگران، خودباورى و اعتماد نيروهاى خلاق كشور مى‏ تواند قله ‏هاى دانش پيشرفته هسته‏ اى در حداقل زمان ممكن فتح شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد: تلاش آمريكا براى جلوگيرى از دستيابى ايران به فناورى هسته ‏اى با توجيه برخوردارى از منابع نفتى و گازى در حالى ادامه دارد كه چهار دهه پيش ايران اولويت يك در خاورميانه براى استفاده از اين فناورى معرفى شده بود و آلمان نيز نيروگاه بوشهر را تقريباً به نيمه رساند.

وی گفت: در خصوص مخالفت‏هاى آمريكا و رژيم اشغالگر اسرائيل و برخى كشورهاى غربى با فعاليت‏ هاى هسته‏ اى كارشناسان بر اين عقيده ‏اند كه آمريكا در اين زمينه برخورد دوگانه و تبعيض ‏آميز دارد و كشورهاى غربى داراى انرژى هسته ‏اى، دانش مربوط به غنى‏ سازى اورانيوم را در انحصار خود قرار داده و از دسترسى كشورهاى جهان سوم به اين فن آورى جلوگيرى مى‏ كنند و در عين حال همچنان به سكوت حمايت ‏آميز خود از توسعه زرادخانه اتمى اسراييل ادامه مى ‏دهند.

این استاد حوزی اضافه کرد: اكنون با دستيابى ايران به دانش هسته‏ اى صلح‏ آميز به هدف تأمين انرژى همه جهان به اين باور رسيده‏ اند كه امروزه با تمامى موانعى كه در راه رسيدن ايران وجود دارد دستيابى به انرژى هسته‏ اى كارى بزرگ تر از ملى شدن نفت است.

وی تاکید کرد: دولت و مردم ايران تمامى تلاش را دارند تا ذره‏اى از حق خود براى دستيابى به انرژى هسته ‏اى كوتاه نيايند چرا كه به گفته رهبرشان انرژى هسته ‏اى را يك نياز و ضرورت و جزيى از پيشرفت علمى ايران مى‏ دانند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار داشت: بايد گفت كه براى خود دشمنان نيز مسلم است كه ايران به‏ عنوان يكى از امضاءكنندگان پيمان منع گسترش سلاح‏هاى هسته ‏اى يا معاهده «ان پى تى» و طبق مفاد همين پيمان، به‏ عنوان يك كشور عضو، از حق غنى‏ سازى اورانيوم و توليد چرخه سوخت هسته‏ اى براى مقاصد صلح ‏آميز برخوردار است.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان داشت: دانشمندان جوان ايران زمين ثابت كردند كه ايرانى مى‏ تواند و با هوش و ذكاوت بالاى خود بار ديگر گامى بلند در عرصه‏ هاى علمى و فناورى برداشته و دانش هسته‏ اى را براى ايران و ايرانى بومى كند و كشور سربلند مان اكنون آمادگى انتقال اين دانش صلح ‏آميز را به كشورهاى آزاده سراسر جهان دارد.

این استاد حوزوی به شهدای دانشمند هسته ای اشاره کرد و گفت: شهداى دانشمند هسته ‏اى ايران، سند مظلوميت ايران اسلامى هستند. دانشمندانى كه با ويژگى ‏هاى مشترك، اهداف هماهنگ و تلاش‏هاى مستمر در مسير زنده نگه داشتن چرخه هسته‏ اى كشور گام برداشتند.

مدیر مدرسه علمیه بیجار به ویژگی های شهدای هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: اولين ويژگى مشترك اين شهيدان عشق به وطن بود. آنان به رغم تهديدهايى كه مى ‏شدند، تا زمانى كه جانشان را فدا كردند و بزرگ‏ترين دارايى شان را در اين راه تقديم كردند، به وظيفه خود به بهترين شكل عمل كردند.

وی گفت: دومين ويژگى بارز اين شهيدان، تعهد و مسئوليت پذيرى آنان بود. همه اين افراد تا پاى جان، پاى مسئوليتى كه به آن‏ها محول شد، از هيچ كوششى دريغ نكردند و تا لحظه آخر ماندند و كار كردند و به پيشرفت علم و تكنولوژى اين كشور كمك كردند.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به اینکه سومين ويژگى مشترك اين شهيدان، خصيصه بارز تسلط بر علمشان بود، افزود: تمام آن‏ها از دانشگاه‏هاى كشورهاى پيشرفته دنيا پيشنهاد داشتند، اما به ‏خاطر عشق و علاقه به وطن اين پيشنهادها را رد كردند و ترجيح دادند كه از تخصص خود براى كشورشان استفاده كنند.

مدیر مدسه علمیه بیجار اظهار داشت: ويژگى چهارم اين شهيدان كه ويژگى بارز و علت شهادت آن‏ها بود، پيوندى بود كه بين علم، تحقيق و عمل بر قرار كردند، همه اين افراد داراى مقالات برجسته علمى – پژوهشى در داخل و خارج كشور بودند، از لحاظ بحث ‏هاى علمى بسيار فعال و افراد قوى بودند اما با اين حال اين‏ها در حد تئورى باقى نماندند و اين تئورى را به عرصه عمل درآوردند.

این استاد حوزوی عنوان داشت: شهداى هسته‏ اى ايران نماد پيشرفت، علم و آميختگى علم، ايمان، شجاعت، خون و شهادت هستند كه جوانان با بصيرت ايران بايد راه آن‏ها را ادامه داده و با پيشرفت روزافزون در عرصه علم و فناورى انتقام خون آن‏ها را از دشمنان و معاندان نظام اسلامى پس گيرند.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: شهادت پاداش اين غيور مردانى بود كه با جهاد علمى خود، چراغ علم و روشنايى را در سنگر دانشگاه پرفروغ نگه داشتند و در نهايت با اهداى خون خود، درخت انرژى هسته‏ اى ايران را آبيارى كردند. شهادت بر اين مردان آسمانى مبارك

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار