موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
149954
۲۱ فروردین ۱۳۹۷
بین الملل؛

بررسی عملکرد تیم بسکتبال نوجوانان در کمیته فنی فدراسیون

کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در نشستی عملکرد تیم نوجوانان در رقابت‎های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان که با ناکامی در کسب سهمیه وسکو همراه بود را بررسی خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس، تیم بسکتبال نوجوانان ایران در حالی یکشنبه به کار خود در پنجمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا پایان داد که به خاطر شکست برابر نیوزلند در مرحله یک چهارم نهایی و ناکامی از صعود به مرحله نیمه نهایی، نتوانست یکی از سهمیه های مسابقات جهانی آرژانتین (۹ تا ۱۷ تیر) و  سکوی این رقابت ها را از آن خود کند.
در پایان مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا و انتخاباتی جهان که به میزبانی فوشان چین برگزار شد، تیم ایران با مجموع ۳ برد و ۲ باخت در میان ۱۳ تیم شرکت کننده، در رده هفتم ایستاد. این بدترین نتیجه ای است که بسکتبال ایران در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا کسب کرده است.
ایران در اولین دوره این رقابت ها (۲۰۰۹ مالزی) سوم شد. تیم کشورمان که در دوره دوم و چهارم مسابقات (۲۰۱۱ ویتنام و ۲۰۱۵ اندونزی) غایب بود، سال ۲۰۱۵ میزبان دوره سوم این رقابت ها بود و جایگاه ششم را از آن خود کرد.
در پنجمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا و در مرحله مقدماتی، تیم ایران برابر ماکائو و چین تایپه پیروز شد و به طور مستقیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. این تیم در این مرحله مقابل نیوزلند شکست خورد و علاوه بر ناکامی از صعود به نیمه نهایی، از کسب سهمیه جهانی هم بازماند.
تیم بسکتبال نوجوانان ایران که با هدایت نناد ترونیک در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت داشت، در ادامه دیدارهای آسیایی خود مقابل کره جنوبی شکست خورد و در نهایت هم با غلبه بر لبنان به عنوان هفتم دست یافت.
به گفته رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال، این عملکرد خیلی رضایت بخش نیست و به همین دلیل باید در کمیته فنی فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد.
طباطبایی در گفتگو با کودک پرس گفت: براساس گزارشی که از کادر فنی تیم نوجوانان دریافت می کنیم و همچنین گزارش های خود و فیلم هایی که از دیدارهای تیم در اختیار داریم، عملکرد نوجوانان در کمیته فنی بررسی خواهد شد. باید مشخص شود که دقیقا به چه دلیل نوجوانان نتوانستند سهمیه جهانی و مدال بگیرند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار