موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
149899
۲۱ فروردین ۱۳۹۷
مدیرجامعه الزهرا (س):

اثرگذاری مباحث تربیتی در نوجوان نیازمند زمان است

تربیت کودکان دارای رویکرد وشاخصه های است که از جمله آن محبت و کرامت نفس نسبت به کودکان ونوجوانان است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام و المسلمین مدنی شب گذشته ۲۰ فروردین در اولین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی تربیت دینی کودک ونوجوان «شمیم ایمان» که در سالن غدیر همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، بابیان اینکه هر اقدام و عملی برای موفقیت نیازمند به شرایطی دارد و از جمله آن در نظر گرفتن و شناخت اهداف است، گفت: پیامبران الهی نیز برای موفقیت در عرصه تبلیغ از این موضوع مهم شناخت اهداف مستثنی نیستند.

 

مدیر جامعه الزهرا(س)بابیان اینکه اگر در تبلیغ از جامعه شناخت نداشته باشیم، نه تنها مشکلی را رفع نمی کنیم، بلکه به مشکلات اضافه خواهیم کرد، اظهار کرد: یکی از این موارد، همراهی با کودک و چگونگی همراهی و پیام رسانی به کودک و نوجوان است.
وی با بیان اینکه زبان کودکان، صداقت است، اما امروز آنچه در جامعه رایج است غیر از صداقت است، گفت: مسئله کار با کودک بسیار حساس و از ظرافت خاصی برخوردار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: از دیگر شاخصه دوران کودکی و نوجوانی، زمان است. این مسئله آن قدر اهمیت دارد که اهل بیت(ع) بر اهمیت استفاده از این دوران توصیه می کنند.

 

مدیرجامعه الزهرا با بیان اینکه گاهی مبلغین از کار با کودک خسته می شوند، اظهار کرد: کار با کودکان و نوجوان، زمان بر است. بدین صورت که وقتی با کودک و نوجوانی کار تربیتی می کنیم در همان زمان نباید انتظار کارهای بزرگ از او داشته باشیم، بلکه به مرور زمان آن مباحث دینی وارزشی در او اثر خواهد گذاشت.

 

وی بابیان اینکه تربیت کودکان دارای رویکرد وشاخصه هایی است گفت: از جمله این مبنا و رویکرد محبت و کرامت نفس است. فرزندانی که دارای کرامت نفس بودند، از آینده خوبی برخوردار هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار