موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
149778
۲۰ فروردین ۱۳۹۷
مدیرکل توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی:

غربال گری بیماران «اُتیسم» در سال ۹۷ به صورت آنلاین صورت می گیرد

مدیرکل توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی گفت: غربال گری بیماران «اُتیسم» در سال ۹۷ به صورت آنلاین صورت می گیرد.

به گزارش کودک پرس ، افروز صفاری‌فر ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح اولین مرکز توابخشی بیماری «اُتیسم» در شهرستان اسلامشهر طی سخنانی با بیان این که ۷۵ مرکز توانبخشی «اتیسم» در کشور فعال هستند، گفت: مرکز اسلامشهر هفتمین مرکز بیماری «اتیسم» در سطح استان تهران است.

وی از غربال گری بیماری اتیسم در سطح کشور به صورت منسجم خبر داد و اضافه کرد: در این غربال گری ۱۱۰ هزار کودک مورد بررسی قرار گرفتند، که حدود ۶۲۰ نفر از آن ها مبتلا به این بیماری تشخیص قطعی داده شده‌اند.

مدیرکل توانبخشی روزانه بهزیستی از برنامه سازمان بهزیستی برای راه اندازی مراکز حرفه آموزی کودکان اُتیسم در سنین بالای ۱۴ سال در کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۷ اجرای غربال گری به صورت آنلاین در سامانه سازمان بهزیستی است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری با برنامه غربالگ ری آنلاین شرایطی فراهم کنیم، تا خانواده‌ها سریع‌تر بتوانند برنامه غربالگری را دریافت و با تشخیص به موقع فرزندان خود گام مؤثری در جهت توانبخشی به این کودکان بردارند.

بر اساس این گزارش، مرکز بیماری «اتیسم» که در شهر «واوان» افتتاح شد، ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر کودک زیر ۱۴ سال مبتلا به بیماری «اتیسم» را دارد.

در این مرکز برنامه‌های آموزشی و توان‌بخشی از طریق کار تیمی با حضور کارشناسان و متخصصان و با به‌کارگیری آخرین روش‌ها و متدهای گفتاردرمانی، کاردرمانی، آموزش‌های خودباوری، مهارت‌های شخصی و اجتماعی ارائه می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار