موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
14909
۱۱ دی ۱۳۹۵

حمایت رسمی از کودکان کار اردبیلی برای اولین بار

تاکنون اقدامات لازم برای شناسایی کودکان در استان اردبیل انجام شده و در حال حاضر مشکلات و مسائل مربوط به کودکان کار بررسی می‌شود.

به گزارش کودک پرس، بهزاد ستاری عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با محوریت بررسی وضعیت کودکان کار و خیابانی در اردبیل اظهار داشت: تاکنون اقدامات لازم برای شناسایی کودکان در استان اردبیل انجام شده و در حال حاضر مشکلات و مسائل مربوط به کودکان کار بررسی می‌شود تا بتوانیم از این طریق دغدغه و نگرانی این قشر را تا حد امکان برطرف سازیم.

وی افزود: با توجه به این‌که وضعیت کودکان کار سبب می‌شود تا نتوانند به تحصیل خود ادامه داده و از آموزش باز می‌مانند، نیاز است که اقدامات لازم و اساسی برای حل این مشکل بزرگ انجام شود، چرا که درغیر این‌ صورت این امر می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح این استان شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر نخستین مرکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده با هدف کاهش آسیب‌های خانواده و ساماندهی کودکان کار راه‌اندازی می‌شود تا از این طریق مشکلات و مسائل مربوطه بررسی شده و اقدامات لازم برای حمایت از این قشر انجام داده شود.

ستاری تصریح کرد: انتظار می‌رود خیران استان اردبیل برای کمک‌رسانی به این قشر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم از این طریق پس از شناسایی کودکان کار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را که این کودکان با آن روبرو بوده‌اند را شناسایی کرده و برنامه‌های لازم و اساسی را پیاده‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: توجه به زندگی کودکان کار سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنترل همه‌جانبه معضلات می‌شود و علاوه بر آن توجه به مسئله تربیت و رشد سالم روانی کودکان از دیگر برنامه‌های بهزیستی در مسئله کودکان کار است که در دستور کار بهزیستی قرار دارد تا بتوانیم از این طریق اقدامات لازم و اساسی را برای به حداقل رساندن کودکان کار و خیابانی انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود:‌ خانواده‌های کودکان کار نیازمند حمایت و توانمندسازی هستند که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان و خیران استان حمایت‌های لازم از این قشر انجام شود و شرایط ادامه تحصیل نیز با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برای آنان فراهم شود.

 

 

منبع: ذاکرنیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار