149012
۱۴ فروردین ۱۳۹۷

افزایش 25 درصدی آمار فرزندخواندگی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از افزایش 25 درصدی آمار فرزندخواندگی سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، احمد خاکی با اشاره به تشکیل نزدیک به 1100 کمیته فرزندخواندگی در کل استان تهران گفت: بر اساس آخرین آمار سال 96، 3600 نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کردند. از این تعداد 502 فرزند به خانواده ها واگذار شده است که نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش داشته و نسبت به دو سال قبل افزایش 70 درصدی را رقم زده است.
وی با بیان اینکه از این 502 کودک، 60 درصد پسر و بقیه دختر بوده اند، افزود: 184 فرزندی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند دارای پرونده پزشکی بوده‌اند و نوعی مشکل پزشکی داشته‌اند که پذیرفته شدن آنها نشان دهنده رواج نگاه جدید و قابل تحسینی در خانواده‌هاست.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به 378 فرزند نیز به خانواده زیستی خودشان تحویل داده شده‌اند، اظهار کرد: این آمار به آن معناست که این کودکان در شیرخوارگاه بوده‌اند و با شناسایی و توانمندی خانواده‌هایشان به خانواده خودشان بازگشته‌اند. این خانواده ها عمدتا مشکلاتی داشتند که با حل آنها توانسته‌اند کودکشان را از شیرخوارگاه ترخیص کنند.
خاکی با اشاره به افزایش قابل توجه فرزندخواندگی برای زنان و دختران مجرد بالای 30 سال نیز تصریح کرد: 88 کودک نیز که پیش از این در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شدند به فرزندخواندگی پذیرفته شدند. 18 کودک دو قلو نیز از میان کودکان به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که هر دوی آنها توانستند وارد یک خانواده شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار