موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
14893
۱۱ دی ۱۳۹۵

نگاهی به کودکشی رژیم صیهونیستی در سال 2016

بر اساس این گزارش، بیشتر این افراد در نزدیکی ایست های پست و بازرسی در کرانه باختری کشته شدند.

به گزارش کودک پرس، این مرکز فلسطینی در گزارش سالانه خود اعلام کرد که 134 شهروند فلسطینی در سال 2016 میلادی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی کشته شدند که 34 تن از آن ها کودکان کم سن و سال بودند.
بر اساس این گزارش، بیشتر این افراد در نزدیکی ایست های پست و بازرسی در کرانه باختری کشته شدند.
این گزارش می افزاید: ارتش رژیم صهیونیستی حدود شش هزار و 970 فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه بازداشت شده کرده است؛ از این تعداد، یک هزار و 240 تن کودک و 151 تن دیگر زن و دختران کم سن و سال هستند.
بر اساس این گزارش، حدود دو هزار فلسطینی از جمله 700 کودک نیز در شهر اشغالی قدس از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.
بنا به گزارش مزبور، اسرائیل حدود هزار و 23 خانه و مرکز فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب کرده است و هشدار داده که 657 خانه و مرکز دیگر را در این منطقه تخریب خواهد کرد.
این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی به تازگی از طرح ساخت و ساز حدود 27 هزار و 335 واحد مسکونی در شهرک های یهودی نشین خبر داده است.
سلیمان الوعری مدیر مرکز پژوهش ها و اسناد عبد الله الحورانی در این باره گفت: میزان ساخت و سازهای صهیونیست ها در سال 2016 به میزان 57درصد نسبت به سال گذشته رسیده که اغلب آنها در شهر قدس بوده است.
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی طی سال 2016 میلادی، بیش از 12 هزار و 326 قطعه از اراضی شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و قدس را تصرف کرده که برخی از آنها را به عنوان اراضی کابینه معرفی کرده تا بعدها آن را تبدیل به شهرک کنند.
این گزارش می افزاید که اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر قدس با هدف یهودی سازی آن و اجرای طرح های بزرگ یهودی سازی در محله های آن صورت می گیرد.
این مرکز فلسطینی در باره آمار زخمی ها و بازداشتی ها نیز اعلام کرد که حدود سه هزار و 230 شهروند فلسطینی از جمله هزار و 40 نوجوان کم سن و سال به دست ارتش اشغالگر قدس زخمی شدند؛ بیش از 60 درصد این افراد با پرتاب گازهای سمی از سوی نظامیان صهیونیست در طول تظاهرات مسالمت آمیز در مناطق نزدیک دیوار حائل و مرزهای مرزه نوار غزه زخمی شدند.
این گزارش همچنین به حملات شهرک نشینان یهود با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به اموال و دارایی ها فلسطینیان در مناطق مرزی با شهرک ها اشاره کرد و افزود که بیش از شش هزار 500 درخت زیتون، انگور و بادام فلسطینی ها به دست صهیونیست ها به آتش کشیده شده یا قطع شده است.
بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه به محاصره دریایی و زمینی نوار غزه ادامه می دهد، هر از چند گاهی به مناطق نزدیک به نوار مرزی نوار غزه یورش می برند و کشاورزان فلسطینی را با گلوله هدف قرار می دهد که در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.
سازمان اوقاف اسلامی قدس نیز اعلام کرد که در سال 2016، حدود 15هزار شهرک نشین صهیونیست اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند.
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل به تازگی قطعنامه ای را علیه شهرک سازی صهیونیست ها به تصویب رسانده که خشم مقام های تل آویو را برانگیخته است.
قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد در 23 دسامبر (سوم دی) علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین با رای موافق 14عضو شورای امنیت و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

 

 

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار