148462
۰۷ فروردین ۱۳۹۷

جوانی که علاقه بسیار زیادی به تهیه برنامه کودک دارد

حسن فلاح زاده مجری برنامه کودک و بازیگر تئاتر و تلویزیون عشق و زندگی را در نقش آفرینی بر روی صحنه تئاتر می‌داند.

به گزارش کودک پرس ، حسن فلاح زاده کار تئاتر را از سن ۱۴ سالگی با بازی در نمایش بیژن و منیژه، طبیب اجباری و برف در چله تابستان آغاز کرد.

این مجری برنامه کودک و بازیگر تئاتر و تلویزیون با برنامه مهر مدرسه در سال ۷۸ و اتل و متل، گمپ گلا و قاصدک به شهرت رسید، اما الگوی کاری خود را بهره گیری از طبیعت و زندگی در میان مردم می‌داند.

به سراغ این هنرمند خوش ذوق شیرازی رفتیم و پای صحبت‌های وی نشستیم.

خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید؟
حسن فلاح زاده متولد سال ۶۲ در شیراز هستم.

تحصیلات شما در چه مقطعی است؟
دانشجوی رشته تصویر برداری در دانشگاه ارشاد شیراز

علاقه شما به بازی در تئاتر از چه سنی بود؟
از سن ۱۴ سالگی با بازی در نمایش بیژن و منیژه، نمایش جشن هارولد پینتر، رام کردن زن سرکش، طبیب اجباری، شش و بش، گرایلی، خرده نان، در بندر دلگیر، نیرنگ‌های اسکاپن و برف در چله تابستان فعالیت خود را در تئاتر آغاز کردم.

همکاری شما با تلویزیون از چه سالی بود؟
از سال ۷۸،۷۹ با برنامه مهر مدرسه به کارگردانی داریوش خسروی، منشی زاده، شهریار باقر نژاد، علی نیکو منش، محمد جواد پوست پرداز و طیب موسوی، مجری و گوینده صفحه هنر رادیو فارس و همکاری با بخش نمایش رادیویی و از سال ۹۶ تا ۹۱ با گروه کودک و نوجوان شبکه فارس در برنامه اتل و متل، گمپ گلا و قاصدک اجرای برنامه داشتم.

از شخصیت‌های برنامه کودک و تلویزیون که در آن ایفای نقش کرده اید کدام شخصیت را دوست دارید؟
برنامه اتل و متل شخصیت اتل رو که بازی کردم خیلی دوست داشتم و در سریال زیر یک سقف هم نقش پسر خانواده را بازی می‌کردم که این سریال در نوروز ۹۰ ساخته شد و در نوروز ۹۱ مجدد از شبکه فارس و برنامه طنز خودمانی پخش شد.

برای سال جدید چه برنامه‌هایی را برای ساخت و تولید دارید؟
ساخت سری دوم مجموعه طنز خودمانی، بازی در تئاتر نیسایون که قرار است با آرش جمال الدینی در تابستان ۹۷ به روی صحنه برود و نمایش موکوس شکسپیر که اواخر فروردین ۹۷ به روی صحنه می‌رود و اجرای برنامه نمایشی رادیو در ایام نوروز

از فعالیت‌های دیگر خود در عرصه اجرا و بازیگری بگویید؟
مدرس بازیگری و فن و بیان، تدریس از طرف اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ها‌ی استان فارس از سال ۸۵ و مدرس بازیگری کودک، نوجوان و بزرگسال در باشگاه خبرنگاران مرکز فارس و آموزشگاه دنیای آفتاب

از افتخارات خودتان در عرصه بازیگری بگویید؟
حضور در جشنواره کشوری و بین المللی، دریافت جایزه بازیگری فجر در مرحله استانی، بازیگراول جشنواره بداهه در شیراز و اجرای نمایش خارج از ایران در کشور‌های اروپایی

در اوقات فراغت خود چه کار‌هایی انجام می‌دهید؟
بیشتر اوقات مطالعه، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی و شعر خوانی

در کنار کدام یک از اساتید بازیگری در تئاتر را آغاز کردید؟
در ایام نوجوانی افتخار کار در عرصه تئاتر را در کنار اساتیدی، چون شهسواری، علی افشاری و رحیم هودی داشتم.

از چه چیز‌هایی الگوی کاری می‌گیرید؟
من الگوی کاری را از طبیعت و زندگی میان مردم می‌گیرم تا از طریق هنر نمایش بتوانم روی اندیشه و حال آدم‌ها تاثیر گذار باشم.

خاطره انگیز‌ترین تئاتری که اجرا کردید کدام یک از تئاتر‌های شما بوده است؟
نمایش آبی‌ترین آسمانی زمین بود که مهرماه سال ۹۶ در سالن استاد رحیم هودی در پارک آزادی اجرا شد که وقتی نمایش تمام شد دیدم همسرم با یک دسته گل به سمت من می‌آید و مرا تشویق می‌کند که این اتفاق خوب بهترین خاطره در زندگی من است.

توصیه شما به کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه بشوند چیست؟
توصیه من این است که هنر را فقط یک تجربی و سرگرمی ندانند هنر حاصل دانش و تمرین و ممارست هست البته به شرطی که به ذاته خمیر مایه این موضوع را در خودمان کشف کنیم و این کار وظیفه خانواده‌ها و نظام آموزشی بوده و فرهنگ یک جامعه تغییر نمی‌کند مگر آنکه هنر و ادبیات در جهت اعتلاء حرکت کند.

هنر را چگونه می‌بینید؟
عشق ورزیدن مثل یک هنر است.

زندگی از نگاه شما چگونه است؟
زندگی از نگاه من یک راز است که ما برای کشفش حرکت می‌کنیم و اگر روزی پرده از راز زندگی برداشته شود به نظرم دیگر دنیایی برای زندگی وجود ندارد و این مسیر کشف است که انسان را بالغ می‌کند به شرط اینکه انسان یک ذهن جستجوگر داشته باشد.

چه زمانی حس می‌کنید برای جامعه خودتان مفید هستید؟
زمانی احساس می‌کنم برای جامعه خود زنده و مفید هستم که بر روی صحنه تئاتر ایفای نقش کنم.

حرف آخر شما برای مخاطبانتان چیست؟
یک چیز را در زندگی هیچ وقت نباید فراموش کرد که آن هم کشف حضور خدا است و هیچ هدیه‌ای زیباتر از عشق نیست و به نظرم آدم زمانی به معنای حقیقی خودش می‌رسد که از نهان خودش به انسان‌های دیگر عاشق باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار