موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
14836
۰۹ دی ۱۳۹۵

فرزندان خود را از خطر ابتلاء به آسم نجات دهید

قبل از آنکه پزشکان هیچ گونه توصیه ای داشته باشند، دوز روغن ماهی باید در ابتدای بارداری مورد آزمایش قرار گیرد و در دوزهای مختلف بررسی شود.

به گزارش کودک پرس، روزنامه نیویورک تایمز درمطلبی علمی – پزشکی به خواص مصرف روغن ماهی در دوران بارداری و تاثیر آن در کاهش ابتلا به آسم پرداخت و نوشت: نتایج تحقیقات انجام شده در دانمارک نشان می دهد زنانی که در طول سه ماه آخر دوران بارداری شان روغن ماهی استفاده می کنند، بطور قابل ملاحظه ای این خطرمشکلات آسم فرزندانشان را کاهش می دهند و جلوی گسترش آن را می گیرند.
در میان کودکانی که مادران شان کپسول های روغن ماهی را گرفتند و استفاده کردند، شانزده و نه دهم درصد از این فرزندان در سن سه سالگی آسم داشتد که این میزان بسیار کمتر از بیست و سه و هفت دهم درصد از مادرانی بود که به آنها دارونما و داروهای تلقینی داده شده بود.

این تفاوت تقریبا هفت درصدی، به معنی کاهش خطر ابتلا به حدود سی و یک درصد از کودکان به آسم است.
اما در مطالعه ای که نتایج آن در روز چهارشنبه منتشر شد، محققان می گویند که حاضر نیستند توصیه کنند که زنان باردار بطور رایج و روزمره روغن ماهی مصرف کنند. اگر چه طبق مطالعه انجام شده، هیچ گونه عوارض جانبی در مادران و یا نوزادان دیده نشد، میزان (دوز) استفاده شده در این روغن ها بسیار بالا بوده و به اندازه دو و چهار گرم در هر روز است که این میزان 15 الی 20 برابر بیشتر از میزانی است که اکثر آمریکایی ها از مصرف غذا بدست می آورند.
داکتر “هانس بیسگارد” نویسنده اصلی این تحقیقات و استاد دانشگاه کپنهاگ که رئیس موسسه تحقیقاتی در زمینه مطالعات آسم کودکان است، در این زمینه می گوید: قبل از آنکه پزشکان هیچ گونه توصیه ای داشته باشند، دوز روغن ماهی باید در ابتدای بارداری مورد آزمایش قرار گیرد و در دوزهای مختلف بررسی شود.
براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از شش میلیون کودک در آمریکا مبتلا به آسم هستند. براساس گزارش شبکه جهانی آسم نیز بیش از 330 میلیون کودک و بزرگسال در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار