148277
۰۶ فروردین ۱۳۹۷

قلب کودکان نارس هنگام ورزش خون کمتری پمپاژ می کند

یافته مطالعه گروهی ازمحققان انگلیسی نشان می دهد، قلب افرادی که پیش از موعد به دنیا آمده اند، در زمان ورزش خون کمتری نسبت به دیگر افراد پمپاژ می کند.

به گزارش کودک پرس ، یافته های این طرح می تواند سرنخی برای پاسخ به این سوال باشد که چرا بعضی از افرادی که نارس متولد می شوند در دوران بزرگسالی معمولا با خطر بیشتر ابتلا به بیماری ها یا نارسایی قلبی روبرو می شوند.

محققان در مطالعه یادشده وضعیت قلب 47 فرد بزرگسال را که پیش از هفته سی و هفتم بارداری مادر متولد شده اند با 54 فردی که بعد از طی دوران کامل جنینی متولد شده اند مقایسه کردند.

یافته آنها نشان داد کارکرد قلب در دو گروه زمانی که در حال استراحت بودند یکسان است؛ اما در زمان تمرین های بدنی خفیف یا متوسط یا دوچرخه سواری میزان خون در حال خروج از قلب در هر ضربان در گروهی که پیش از موعد به دنیا آمده اند به طور متوسط 7.3 درصد کمتر بود.

ضربان قلب در بدن افراد مختلف در زمان تمرین بدنی به طور معمول افزایش می یابد و خون پمپاژ شده از بطن چپ نیز بیشتر می شود.

همچنین این مطالعه نشان داد هر چه یک فرد زودتر از موعد به دنیا آمده باشد، توانایی قلب برای پمپاژ خون در زمان تمرین بدنی بیشتر کاهش می یابد.

محققان اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تمرین بدنی می تواند برای افرادی که نارس متولد شده اند مفید باشد و خطرهای متوجه آنها را به ویژه در مورد نارسایی های قلبی کاهش دهد یا خیر.

آدام لیوندوسکی/Adam Lewandowski محقق ارشد این طرح می گوید به دلیل پیشرفت های پزشکی مدرن، تعداد نوزدانی که پیش از موعد به دنیا می آیند امروزه افزایش یافته است. اما پزشکان به تازگی متوجه تاثیرهای تولد پیش از موعد روی قلب شده و در حال بررسی آن هستند.

وی که استاد دانشگاه آکسفورد نیز هست می گوید: امیدواریم با کشف ارتباط بین نارسایی قلبی و تولد پیش از موعد بتوانیم به راهبردهایی برسیم که این افراد زندگی سالم تر و راحت تری داشته باشند.

جرمی پیرسون/Jeremy Pearson از بنیاد قلب انگلیس نیز می گوید زوج هایی که منتظر فرزند هستند و افرادی که پیش از موعد به دنیا آمده اند، نباید از نتایج این یافته ها نگران باشند؛ زیرا بسیاری از این افراد زندگی طولانی و سالمی دارند.

یافته های مطالعه حاضر نشان می دهد قلب انسان ها چطور در دوره جنینی تکامل می یابد و اینکه اگر فردی زودتر از زمان مشخص به دنیا بیاید چه خواهد شد. همچنین می توانیم افرادی را که پیش از موعد به دنیا آمده اند کمک کنیم
یافته های این مطالعه در شماره ماه مارس (اسفند/ فرردین) نشریه کالج آمریکایی قلب شناسی منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار