147795
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

تاثیر تعداد فرزند بر سلامت دندان مادر

زنانی که سه فرزند دارند در مقایسه با زنانی که صاحب تنها دو فرزند هستند به طور متوسط چهار دندان کمتر دارند .

به گزارش کودک پرس ،  فرزندان برسلامت دندان مادران تاثیر فراوانی دارد که در این مطلب درباره این مبحث توضیحات بیشتری ارائه کرده ایم . آیا می دانیدچرا تعداد فرزندان بر سلامت دندان مادران تاثیر می گذارد ؟ آیا می دانید تعداد بارداری ها چه آثار مخربی بر سلامت دندان دارد ؟ آیا می دانید ارتباط بین فرزندآوری و از دست دادن دندان در مادران چیست؟ جواب این سوالات خود را در این بخش بیابید.

سلامت دندان

زنانی که سه فرزند دارند در مقایسه با زنانی که صاحب تنها دو فرزند هستند به طور متوسط چهار دندان کمتر دارند .نتایج یک مطالعه حاکی از ارتباط بین فرزندآوری و از دست دادن دندان در مادران است.

در گذشته این باور وجود داشت که تعداد فرزندان با از دست دادن دندان در مادران ارتباط دارد، اما پیش از این شواهد کافی در مورد صحت این ادعا وجود نداشت . اکنون متخصصان دریافتند زنانی که سه فرزند دارند در مقایسه با زنانی که صاحب تنها دو فرزند هستند به طور متوسط چهار دندان کمتر دارند .

به گفته متخصصان این تصور وجود دارد هورمون های بارداری در جذب کلسیم خلل ایجاد کرده، دندان ها را آسیب پذیر ساخته و امکان ابتلا به بیماری های لثه را افزایش می دهند. همچنین این نگرانی وجود دارد زنان در دوران بارداری میل بیشتری به خوردن مواد قندی و اسیدی داشته باشند که به مینای دندان آسیب زده و موجب پوسیدگی شود .

متخصصان هلندی اظهار داشتند:در این مطالعه شواهد جدید و منحصر به فردی در مورد ارتباط بین تعداد فرزندان و از دست رفتن دندان مادران بدست آمد .همچنین آن ها مشاهده کردند تولد فرزندان تنها برای سلامت دهان و دندان مادران مخرب است و برای پدر مشکلی بوجود نمی آید . با توجه به شرایط خاص دوران بارداری که دندان ها بیش از قبل مستعد پوسیدگی هستند باید مادر مراقبت ویژه ازدندان ها داشته باشد.

مسواک زدن و نخ کشیدن دندان ها بعد از هر وعده غذایی اگرچه در هر شرایطی مهم است ولی در دوران بارداری اهمیت بیشتری پیدا می کند و باید با دقت بیشتری انجام شود.استفاده از دهان شویه هم برای زنان باردارضروری است.البته محلول های دهان شویه ای که مخصوص دوران بارداری باشد وجود ندارد ولی دهان شویه های معمول که در شرایط عادی توصیه می شوند، برای این دوران هم مناسب است.فقط باید دقت شود دهان شویه ای که انتخاب می شود غیرالکلی باشد . توصیه به مادران باردار این است که بعد از هر مسواک زدن و به خصوص شب ها قبل از خواب حتما از دهان شویه استفاده کنند.یکی دیگر از مشکلاتی که در دوران بارداری خانم ها با آن درگیر می شوند بوی بد دهان است که آن هم غیرطبیعی نیست ولی با استفاده منظم از مسواک، نخ دندان و دهان شویه می توان این مشکل را برطرف کرد.

التهاب و پرخونی لثه ها گاهی تا دوران شیردهی هم ادامه دارد.این التهاب نیازی به درمان ندارد و خود به خود برطرف می شود ولی پوسیدگی دندان ها را سرعت می بخشد .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار