موقعیت فعلی شما : خانه/کودک و تکنولوژی/مقالات
147289
۲۶ اسفند ۱۳۹۶

سفر، عامل دور شدن کودک از فضای مجازی

سفر باعث خواهد شد تا کودک شما از فضای مجازی دور شود و با واقعیت‎ها تماس پیدا کند.

به گزارش کودک پرس ، سفر رفتن و بلیط هواپیما خریدن به قصد دیدار از مقصدی تازه، به نوبه‏ی خود تجربه‎ای است که می‎تواند تغییرات چشمگیری در افراد ایجاد کند. در این مطلب قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که ترغیبتان می‏کند تا کودکان خود را نیز در تجربه‌ی منحصربفرد سفر با خود شریک کنید.

سفر باعث خواهد شد تا عظمت دنیا را به کودک خود نشان دهید

مثل معروفی وجود دارد که می‌گوید: دنیا جای کوچکی است، سفر فرصتی است تا به کودک خود نشان دهید که بر خلاف این ضرب‎المثل معروف، دنیای آدم‎ها چندان جای کوچکی نیست و فقط به خانه و محله‎ی زندگی آدم خلاصه نمی‎شود و جهانی را نیز شامل می‎شود که میلیون‎ها انسان دیگر در گوشه و کنار این کره خاکی زندگی می‌کنند.

سفر باعث خواهد شد تا کودک شما از فضای مجازی دور شود و با واقعیت‎ها تماس پیدا کند.

کودکان عصر دیجیتال عادت کرده‎اند تا ساعت‎ها بنشینند و به صفحه‌ی نمایش موبایل‎های خود خیره شوند. سفر فرصتی است تا لااقل برای چند روز فرزند خود را از فضای مجازی بیرون بیاورید و با واقعیت خیره کننده‎ی جهان‎های جدید مواجه کنید.

سفر باعث خواهد شد تا کودک خود را بهتر بشناسید.

هیاهوی زندگی روزمره از یک طرف و کلاس‌های درس و فوق برنامه‎ی فرزندان از سوی دیگر باعث می‎شوند تا کم‎تر اوقات فراغتی برای صرف کردن با فرزندان باقی بمانند. سفر فرصت بسیار مناسبی است تا چند روز را به دور از هیاهوی روزمره با فرزند خود بگذرانید و بدین ترتیب از نزدیک با ویژگی‎های شخصیتی وی آشنا شوید و علایق و سلایق فرزند خود را بهتر شناسایی کنید.

همراه فرزند خود در سفر جزئیات بیشتری را خواهید دید.

کنجکاوی یکی از ویژگی‎های بارز هر کودک است و به همین دلیل سفر به همراه فرزندتان باعث خواهد شد تا شما نیز مجبور شوید از سرعت خود بکاهید و با دقت بیشتری دیدنی‎های تازه را بنگرید و برای جزئیات، ارزش بیشتری قائل شوید.

سفر باعث می‎شود تا معلومات فرزند شما افزایش پیدا کند.

در سفر، کودکان این فرصت را پیدا می‎کنند تا با فرهنگ، زبان، آداب و رسوم و غذاهای تازه روبه‎رو شوند و از این طریق علاقه‎مندی‎های جدیدی را در وجود خود کشف کنند.

سفر همراه فرزندتان روحیه‎ی ماجراجویانه شما را تقویت خواهد کرد.

ماجراجویی یکی دیگر از خصیصه‎های غالب در میان کودکان است، کودک عادت دارد تا هر چیز تازه‎ای را که پیدا می‎کند، خوب نگاه کند، خوب بشنود، خوب بچشد و خوب لمس کند. وقتی با کودک خود به سفر بروید شما نیز تحت تأثیر این روحیه قرار خواهید گرفت و ماجراجوتر از گذشته خواهید شد.

سفرهای خانوادگی به همراه کودکان، خاطره می‎شوند.

عموما سفرهای دسته‎جمعی به خصوص همراه با کودکان و فرزندان کوچک خانواده، تبدیل به خاطراتی از یاد نرفتنی و ماجراهای تعریف کردنی می‎شوند.

سفر باعث می‎شود تا نتیجه‌ی سخت‎کوشی را به فرزندان خود نشان دهید.

سفرها همیشه تفریحات ارزانی نیستند و همیشه این بخت را ندارید تا بلیط ارزان برای هواپیما پیدا کنید، به همین دلیل نیز سفرها فرصت مناسبی هستند تا از نزدیک به کودک خود نشان دهید که تلاش در کار بدون پاسخ نمی‎ماند و سفر به مناطق دیدنی، پاداش مسافرانی است که در کارهای خود سخت‎کوش هستند.

سفر باعث می‎شود تا به فرزند خود تاریخ بیاموزید.

سفرها فرصت مناسبی هستند تا آموخته‌ها و مطالب کتاب تاریخ را در برابر چشمان فرزندان خود زنده کنید و جان ببخشید. مطمئن باشید کودکی که از نزدیک اهرام مصر را دیده باشد، هیچ وقت این بنای تاریخی و یگانه را از یاد نخواهد برد.

سفر باعث می‎شود تا حس ترحم را در فرزند خود تقویت کنید.

سفر به شما و فرزندانتان کمک می‎کند تا حس ترحم را در وجودتان تقویت کنید چرا که در سفر با موقعیت‎های متفاوتی نسبت به شرایطی که در آن زندگی می‎کنید، مواجه خواهید شد و از طریق تجربه‎ی دست اول کمبودهای سایر مردم، قدر امکانات خود را بیشتر بدانید و سپاسگزار لحظاتی می‎شوید که در کنار خانواده خود سپری می‎کنید.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار