موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
14688
۰۸ دی ۱۳۹۵

۳۵۰ کودک زیر پوشش طرح تغذیه قرار گرفتند

این نهاد هرساله با هدف رسیدگی به وضعیت بهداشتی و غذایی مددجویان و خانواده‌های آنها اقداماتی را انجام می‌دهد تا با این خدمات گوشه‌ای از مشکلات آنان کاسته شود.

به گزارش کودک پرس مدیر کمیته شهرستان آبدانان گفت: ۳۵۰ کودک در آبدانان زیر پوشش طرح تغذیه کودکان زیر ۵ سال قرار دارند.

علی جاسمی اظهار داشت: طرح مبارزه با سوء تغذیه کودکان یکی دیگر از طرح‌های حمایتی کمیته امداد بوده که هر ساله با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها  و با هدف توجه به سلامت غذایی کودکان دچار سوء تغذیه از سوی این نهاد اجرا ء می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبدانان هم اکنون در قالب طرح تغذیه کودکان زیر 5 سال حمایت از 350 کودک نیازمند در این شهرستان را عهده دار است.

مدیر کمیته شهرستان آبدانان  عنوان کرد: این نهاد هرساله با هدف رسیدگی به وضعیت بهداشتی و غذایی مددجویان و خانواده‌های آنها اقداماتی را انجام می‌دهد تا با این خدمات گوشه‌ای از مشکلات آنان کاسته شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون در اجرای طرح تغذیه کودکان زیر 5 سال در این شهرستان بیش از 2 میلیارد و 625 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و ماهانه بیش از 26 میلیون ریال صرف تغذیه این تعداد کودک نیازمند می‌شود.

مدیرکمیته شهرستان آبدانان تصریح کرد: طرح مبارزه با سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هر ساله با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان  و با هدف توجه به سلامت غذایی کودکان دچار سوء تغذیه از سوی این نهاد اجرا ء می‌شود.

جاسمی با بیان اینکه در اجرای طرح تغذیه کودکان زیر 5 سال بسته‌های خوراکی متنوعی تهیه و در اختیار خانواده قرار می‌گیرد، افزود: کودکانی که در این مدت از لحاظ غذایی بهبود می‌یابند از طرح خارج می‌شوند و کودکان جدیدی جایگزین و وارد این طرح خواهند شد.

وی افزود: یکی از آسیب‌هایی که کودکان را در خانواده‌های ایتام و نیازمند تهدید می‌کند و از پیشرفت آنها جلوگیری می‌کند مشکل سوء تغذیه است که معمولاً عدم تمکن مالی در خانواده‌های نیازمند باعث این آسیب می‌گردد.

جاسمی در پایان با دعوت از افراد خیر و نیکوکار برای مشارکت در این طرح افزود: مشارکت آحاد مردم به ویژه خیران و نیکوکاران اجرای طرح پیشگیری از سوء تغذیه را سرعت می‌بخشد.

 

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار