موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
14629
۰۷ دی ۱۳۹۵

راهبردهای ترویج فرهنگ نماز در کشور

برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید از سنین پایه و در مدارس فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را به صورت صحیح و با شیوه‌های نوین انجام داده و برای جذب نسل جوان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس حجت الاسلام امیر اخوان، کارشناس مرکز تخصصی نمازکشورعصر امروز(6دی) در همایش ترویج نماز در بین روحانیون غرب گیلان در سالن اجتماعات دانشکده تربیت صومعه سرا اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز نیاز به درست شدن زیرساخت‌ها دارد.

وی با بیان انیکه باید در راستای عظمت خدا و زمین و زمان گفته شود تا مخاطب به فکر فرو رود و جذب عبادت و بندگی خدا شود، افزود: باید در زمینه مقام والای شهدا سخن گفته شود که چگونه به این درجه نائل آمدند و همه این کرامات آنها از نماز نشأت گرفته است.

کارشناس مرکز تخصصی نماز کشور با بیان اینکه این دنیا برای خودسازی است و ماباید با بندگی و عبادت خود را بسازیم، گفت: باید مبلغان دینی، مربیان آموزشی و … به وسیله پرده‌خوانی و ابزارهای جذاب دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان جامعه را به نماز جذب کنند.

حجت‌الاسلام اخوان با بیان اینکه اگر موضوع «ما برای ابد به این دنیا آمده‌ایم و دنیا محل گذر است» در جامعه تبیین شود همه مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: زن در شرق دارای ارزش و در غرب فاقد ارزش است و به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه آخر کوچه گناه بن بست است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به دنبال این هستند که جوان ما از خود این سوالات را بپرسد که اصلا نماز برای چیست مگر راه دیگری برای رسیدن به خدا نیست و این توطئه‌های دشمنان هر روز شکل و رنگ جدیدی به خود می‌گیرد که باید در برابر آن هوشیار بود.

کارشناس مرکز تخصصی نماز کشور اظهار داشت: دشمنان می‌دانند که اگر نوجوان وجوانان مان را ازفریضه نماز دور نگه دارند تسلط و چیرگی فرهنگی به آنها راحت‌تر می‌شود و ما نیز باید به این نکته توجه خاص داشته باشیم.

حجت‌الاسلام اخوان افزود: مسئولان می‌توانند با زیباسازی نمازخانه خود، تجهیز این مکان، نشر بروشور و پیامک و مسابقات فرهنگی نماز، نصب شعارهایی درباره نماز، ذکر احادیث از ائمه اطهار(علیه‌السلام)، پخش اذان و برگزاری جلسات سخنرانی و ادعیه مبارکه در ترویج فرهنگ نماز بکوشند.

وی گفت: برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید از سنین پایه و در مدارس فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را به صورت صحیح و با شیوه‌های نوین انجام داده و برای جذب نسل جوان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

منبع:    شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار