موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
145659
۱۹ اسفند ۱۳۹۶

۷۰ هزار کودک ایرانی زیر پوشش آموزش محاسبات ریاضی قراردارند

مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی ریاضی کشور ‘یو.سی.مس ‘ با اشاره به گسترش فعالیت‌های علمی تخصصی در زمینه ریاضی اعلام کرد اکنون ۷۰ هزار کودک و نوجوان ایرانی زیر پوشش آموزش محاسبات ریاضی قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، سمیه قرایی شامگاه جمعه در آئین دانش آموختگی 73 کودک و نوجوان البرزی در رشته محاسبات ذهنی ریاضی گفت: در سراسر کشور کودکان بین 5 تا 13 سال زیر پوشش آموزش های ذهنی ریاضی قرار می گیرند که تاکنون کودکان ایرانی در رقابت های جهانی رتبه های برتر کسب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از بهترین و موفق ترین مراکز آموزش محاسبات ذهنی ریاضی کشور است، اظهار کرد: امسال ایران موفق به کسب رتبه اول در مسابقات جهانی ( usems ) به کوشش فعالان مراکز یو سی مس کشور به ویژه دانش آموزان سخت کوشش و با اراده شد.

قرایی تصریح کرد: دانش آموزان ایرانی شعار ما می توانیم را در عرصه دانش و مهارت آموزی در سطح مسابقات داخلی و بین المللی با کسب مدال های رنگارنگ و به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت کرده اند.
وی یادآور شد: در مراکز آموزش محاسبات ذهنی ریاضی گروه سنی 5 تا 7 سال پس از گذراندن موفقیت آمیز 13 ترم و 8 تا 13 سال پس از گذراندن 10 ترم فارغ التحصیل می شوند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان البرزی در مسابقات 2017 ‘ usems ‘ که در مالزی برگزار شد، موفق به کسب 15 رتبه برتر جهانی شدند.

وی با بیان اینکه یوسی مس یک سیستم آموزشی بین المللی توسعه ذهن کودکان است که در آن ابتدا ریاضیات با استفاده از چرتکه (چرتکه ژاپنی) به صورت عینی و عملی به دانش آموزان آموزش داده می شود و درنتیجه کودکان مفاهیم پایه ریاضیات را بسیار آسان و جذاب فرا می گیرند، افزود: رشد خصوصیات شخصیتی، سرعت عمل ، دقت ، تمرکز ، قدرت حل مسئله و تصمیم گیری نیز از دیگر دستاوردهای این دوره آموزشی مهم در فرآیند آموزش در بین جامعه هدف یعنی گروه سنی 5 تا 13 سال است.
در این جشن نخستین دانش آموخته گان ( usems ) مرکز البرز، شهریار و ملارد با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالن رژه رفتند.

استان البرز حدود 460 هزار دانش آموز دارد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار