145591
۱۹ اسفند ۱۳۹۶
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی آبیک:

ذائقه مردم آبیک کتاب‌های کودک و رمان است/ به کتاب‌های علوم عملی و هنر نیاز داریم

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک گفت: بیشترین کتاب‌هایی که مردم به امانت می‌برند ، کتاب‌های کودک بوده و ذائقه بزرگسالان هم کتاب‌های رمان، داستان، تاریخی، روان‌شناسی، علوم اجتماعی و دینی است.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسین انصاری در نشست خبری با اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک در محل کتابخانه عمومی امام محمدباقر(علیه‌السلام) این شهرستان اظهار داشت: 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی است که به همین منظور عضویت شهروندان  امروز در کتابخانه‌های عمومی امام محمدباقر(علیه‌السلام) و امام رضا(علیه‌السلام) رایگان است.

وی با اشاره به دعوت مردم و مسؤولان برای شرکت در طرح کتابخانه‌گردی به مناسبت 17 اسفند سالروز تأسیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک افزود: حضور در کتابخانه‌های عمومی می‌تواند انگیزه انسان را برای مطالعه کتاب تقویت کرده و فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ترویج یابد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک، کتاب را اندیشه واقعی و حقیقی و فضای مجازی را فضایی افسارگسیخته ذکر و ادامه داد: فضای مجازی می‌تواند خوب و یا بد باشد و مطالب صدق و کذب هم در آن وجود داشته باشد که نمی‌شود به این فضا اعتماد کرد.

 

انصاری اضافه کرد: یکی از دغدغه‌هایی که تکنولوژی و فضای مجازی ایجاد کرده‌ این است که از ارتباط‌های احساسی افراد کاسته و انسان را به سمت خمودی و پژمردگی سوق می‌دهد و انسان دیگر باطراوت و شاداب نیست.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های بسیاری در هر حوزه وجود دارد که می‌تواند غذای فکری خوبی برای انسان باشد چراکه متقن و مستند بوده و می‌شود روی آن حساب کرد.

این مسؤول بیان کرد: کتاب خوب، تفکر و فهمی را به انسان القا می‌کند و می‌تواند زندگی شخصی را تغییر دهد که این مهم شعار نیست و مردم باید به این آگاهی برسند که با کتاب می‌توان با اندیشه‌های مختلف آشنا شد و سطح فکری خود را ارتقا ببخشند.

 

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک میانگین امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را ماهانه هشت هزار و 500 جلد عنوان کرد و افزود: بیشترین کتاب‌هایی که مردم به امانت می‌برند کتاب‌های کودک بوده و ذائقه بزرگسالان هم کتاب‌های رمان، داستان، تاریخی، روان‌شناسی، علوم اجتماعی و دینی است.

انصاری عدم ‌اطلاع‌رسانی و تبلیغات از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی و عدم نیاز مردم به کتاب را از دلایل عدم آگاهی و اطلاع مردم از وجود کتابخانه‌های عمومی در شهرستان آبیک ذکر و ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، حمایت و پای کار بودن مسؤولان امری ضروری است.

وی با اشاره به وجود بیش از 40 هزار جلد کتاب در مخازن اصلی کتابخانه‌های عمومی امام محمدباقر(ع) و امام رضا (علیه‌السلام) شهر آبیک اضافه کرد: در این کتابخانه‌ها حدود 16 هزار جلد کتاب کمک درسی و درسی موجود است.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم جمعیتی در شهرک‌های بعثت و قدس و صدوقی احداث دو کتابخانه عمومی در این مناطق ضرورت دارد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک بیان کرد: رونمایی از کتاب نویسندگان، نقد ادبی، نشست‌هایی با نویسندگان، نشست‌های کتابخوان در مدارس، و برگزاری مسابقات مختلف در حوزه کتاب و تجلیل از برترین‌های حوزه کتاب از جمله اقدامات اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک طی امسال بوده است.

انصاری افزود: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک به کتاب‌هایی در حوزه علوم عملی، هنری، کمک درسی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا داریم که از کسانی که تمایل به اهدای کتاب به کتابخانه‌ها هستند در صورت داشتن چنین کتاب‌هایی و دیگر کتاب‌ها می‌توانند اقدام کنند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار