موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
145545
۱۹ اسفند ۱۳۹۶
سرپرست موسسه خانه کتاب مطرح کرد؛

حذف پیک نوروزی و فرصت استفاده بیشتر دانش‌آموزان از کتابخانه

سرپرست موسسه خانه کتاب گفت: با توجه به حذف پیک شادی در نوروز ۱۳۹۷، فرصت مناسبی برای کودکان و نوجوان فراهم شده تا از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور استفاده بیشتری کنند.

به گزارش کودک پرس ، نیکنام حسینی پور صبح پنج شنبه17 اسفند ماه به مناسب ‘آغاز کتابخانه گردی’ با حضور در کتابخانه های «علامه دهخدا» و «ارغوان» در آئین کتابخانه‌گردی شرکت کرد.
سرپرست موسسه خانه کتاب در آیین، از بخش های مختلف کتابخانه «علامه دهخدا» شهر ری بازدید کرد و در گفت و گو با علی‌اکبر قربانی؛ رئیس این کتابخانه گفت: با توجه به حذف پیک شادی در نوروز 1397، فرصت مناسبی برای کودکان و نوجوان فراهم شده تا از کتابخانه های عمومی سراسر کشور استفاده بیشتری کنند؛ بنابراین کتابخانه ها باید از این فرصت استفاده و بر تقویت مطالعه عمیق تمرکز کنند.

حسینی پور به مناسبت آیین کتابخانه گردی و با هدف توجه به آثار مولفان ایرانی، صد و ده رمان از نویسندگان ایرانی که در طول 10سال گذشته در رده های سنی جوانان و بزرگسالان منتشر شده اند، به کتابخانه علامه دهخدا اهداء کرد.
در ادامه این بازدید، سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از کتابخانه عمومی «ارغوان» بازدید کرد.

کتابخانه علامه دهخدا در سال 1385 توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاسیس شده است و شامل بخش‌های مخزن اصلی،کودک،مرجع، دیداری – شنیداری و کمک درسی است و در مجموع 14هزار و 677 نسخه کتاب در اختیار دارد که در سال 13هزار و 500نسخه کتاب را به اعضای خود امانت می‌دهد. این کتابخانه در دو سال متوالی (95 و 96) منتخب جشنواره رضوی و به عنوان کتابخانه نمونه معرفی شده است.
کتابخانه عمومی «ارغوان» در 350 مترمربع بنا شده که دارای دو بخش مخزن و سالن مطالعه است. حدود 30 هزار عنوان کتاب در این کتابخانه وجود دارد و ماهیانه بیش از 2هزار و 200 عنوان کتاب به 2هزار عضو امانت داده می‌شود.

طرح ملی کتابخانه‌گردی همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های در سراسر کشور برگزار می شود و روز 17 اسفند 1396 کتابخانه های عمومی آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و مسئولان کشور هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار