145418
۱۹ اسفند ۱۳۹۶

نقش اصلی زن سازندگی جامعه از طریق تربیت فرزند است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نقش اصلی زن سازندگی جامعه از طریق تربیت فرزند است.

به گزارش کودک پرس، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به ظلم‌ استکبار در جهان اظهارکرد: امروز مکتب‌های مادی به پوچی رسیده‌اند و تنها یک امید برای بشریت باقی مانده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این امید حضرت مهدی(علیه‌السلام) است، بیان کرد: در روایات آمده که قبل از ظهور حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) انقلابی برپا می‌شود که زمینه‌ساز ظهور است و این اتفاق به دست ذریه حضرت فاطمه(س) امام(ره) رخ داد.

آیت‌الله عبادی ادامه داد: امروز نیز امید بسیاری از مظلومان جهان به انقلاب اسلامی است که به صورت امانتی در دست رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به روز زن افزود: در دوران قبل از اسلام به جایگاه زن هیج توجهی صورت نمی‌گرفت اما پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) شرایطی را فراهم کرد که زن با آرامش به فضائل اخلاقی برسد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خداوند به مردان براساس زحمت و تلاشی که برای حفظ گوهر زن و تأمین نیازهای خانه و همسر خود می‌کشند اجر و پاداش عطاء می‌کند.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه مرد مؤظف به تأمین همه نیازهای زندگی زن است، اظهار کرد: عوامل مؤثر در زندگی انسان‌ها وراثت، تغذیه، تعلیم و تربیت است و مادر نقش اول را در سازندگی و تربیت فرزند دارد.
وی با بیان اینکه دشمن برنامه‌ریزی می‌کند که حجاب را از سر زنان مسلمان بردارد، بیان کرد: اگر در برابر این توطئه استکبار ایستادگی نکنیم بلایی که بر سر مسلمانان اندلس آوردند برای کشور ما نیز رخ خواهد دارد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر در برابر دشمن ایستادگی نکرده و او بتواند بر ما سلطه پیدا کند از ما انتقام گرفته و همه چیز را از دست خواهیم داد.

عبادی گفت: نقشه دشمن آلوده کردن زنان جامعه اسلامی است چرا که زنان جامعه بر سایر ارکان اجتماع تأثیرگذار هستند و اگر مادر فاسد و بی تقوا شود بر سرنوشت فرزندان نیز تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه مادر دو تعبیر دارد، اظهار کرد: یک نقش زن نسبت به فرزندان خودش می باشد و نقش دیگری نقش مادری زن نسبت به جامعه است.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: نقش  اصلی زن سازندگی جامعه از طریق تربیت فرزند است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار