145408
۱۹ اسفند ۱۳۹۶

نامگذاری یک‌سوم نوزادان دختر یزدی با نام و القاب حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها)

مدیرکل ثبت احوال استان یزد از نامگذاری یک سوم نوزادان دختر در استان یزد با نام و القاب حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) خبر داد.

به گزارش کودک پرس به نقل از روابط عمومی اداره ثبت احوال استان یزد، محمدعلی مکرمی اظهار داشت: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سال جاری، نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، حلما، ریحانه، نازنین زهرا، یسنا، فاطمه زهرا، ثنا و محیا به ترتیب ۱۰ نام منتخب یزدی‌ها برای نوزادان دختر بوده که وجود شش نام و لقب حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) در بین این اسامی نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است.

وی افزود: نام فاطمه با ۹۲۷ بار انتخاب در صدر اسامی منتخب قرار گرفته و نام‌های زهرا ۴۴۳ مرتبه، حلما ۳۵۱ مرتبه، ریحانه ۲۵۷ مرتبه، نازنین زهرا ۲۵۶ مرتبه و  فاطمه زهرا ۱۶۸ مرتبه انتخاب شده است.

مکرمی ادامه داد: همچنین نام‌های معصومه، زهره، بتول، طیبه، فریده، مهدیه، سعیده، صفیه، حبیبه، حکیمه، حدیثه، عالیه، کوکب، رحیمه، حوریه، حانیه، انسیه، عارفه، وحیده، رضیه، راضیه و حسنا نیز از نام‌هایی است که با فراوانی کمتر در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

وی با بیان ترکیبات جدید از نام و القاب دخت نبی مکرم اسلام، به برخی از این ترکیبها شامل نازنین فاطمه، یاسمین زهرا، حلما سادات، هدیه زهرا، یگانه زهرا، فاطمه حلما و فاطمه حسنا اشاره کرد.

مکرمی با استناد به آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور از نامگذاری نزدیک به ۱۳ میلیون نفر با نام  و القاب حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) در سراسر کشور خبر داد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به وجود بیش از ۶ میلیون سادات در کشور گفت: خانواده بزرگ سادات بالغ بر ۳ میلیون و ۱۱۱هزار نفر سید و ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر سیده هستند که استان‌های مازندران، یزد و قم بیشترین تعداد فرزندان حضرت زهرا (سلام الله علیها) را در خود جای داده‌اند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار