145402
۱۹ اسفند ۱۳۹۶

عضویت کودک چهارماهه درکتابخانه/ افزایش منابع کردی مطالبه مردمی است

همزمان با اجرایی کردن طرح کتابخانه گردی در استان کردستان، لاوین حسینی کودک چهار ماهه سنندجی به عنوان کم سن و سال ترین فرد عضو کتابخانه‌های عمومی در این استان شد.

به گزارش کودک پرس، طرح کتابخانه گردی در استان کردستان همزمان با سایر نقاط کشور برگزار شد و میزان استقبال مردم از اجرایی کردن این طرح در بعضی از شهرستان های استان از جمله سنندج، کامیاران و حتی تعدادی از روستاها نیز قابل توجه بود.

صبح روز پنج شنبه و بر خلاف روزهای دیگر ازدحام در مقابل کتابخانه مرکزی سنندج قابل توجه بود و از هر سن و سالی افرادی به چشم می خوردند که آمده بودند تا لحظاتی را در کتابخانه های عمومی سپری کنند.
در میان چهره های متعدد از روحانیون گرفته تا ورزشکاران، از زنان گرفته تا مردان و از پیر گرفته تا جوان به چشم می خورد و این البته کتابداران کتابخانه مرکزی سنندج نیز بر خلاف روزهای قبل از شیرینی و شکلات از مراجعان پذیرایی می کردند.

لاوین حسینی کودک چهارماهه سنندجی در روز کتابخانه گردی در آغوش مادر یکی از مهمانان ویژه بود و به همین دلیل هم وی به عنوان جوان ترین فرد در استان کردستان عضو کتابخانه شد.
ماموستا حسام الدین امین از چهره های مطرح سنندج نیز که هشت دهه از عمرش می گذرد نیز به عنوان پیرترین عضو کتابخانه های عمومی استان کردستان در روز کتابخانه گردی کارت عضویت خود را تحویل گرفت.

همراه با اقشار مختلف مردم، جمعی از مدیران و مسئولان ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر مهمان کتابخانه های عمومی کردستان شدند و لحظاتی را در این مکان فرهنگی سپری کردند.
در نوبت بعد از ظهر بالغ بر ۱۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و مدنی کردستان در اقدامی هماهنگ و نمادین وارد کتابخانه مرکزی سنندج شدند و از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و همکاران وی مورد استقبال قرار گرفتند.

اسماعیل احمدی در جمع این افراد با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای طرح کتابخانه گردی مانوس شدن مردم با کتاب است، گفت: خوشبختانه علیرغم تمامی محدودیت های مالی و اداری ولی میزان حضور مردم در کتابخانه های عمومی کردستان قابل توجه است.
وی افزود: هر چند که تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم ولی در صورتی که ظرفیت های کتابخانه های عمومی ارتقاء یابد، میزان حضور و استقبال مردمی نیز افزایش پیدا می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: توجه به کتاب های کردی و منابعی از این دست یکی از اولویت های ماست چرا که این مهم یک مطالبه جدی مردمی است و به همین دلیل در طول سه سال اخیر منابع خوبی در این بخش خریداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص نگهداری اسناد خطی، بیان کرد: متاسفانه کردستان کتابخانه مرکزی با استانداردهای اعلام شده ندارد و به همین دلیل امکان نگهداری اسناد خطی نیز نداریم.
احمدی عنوان کرد: انتظار می رود که با تعیین تکلیف مالکیت زمین کتابخانه مرکزی سنندج، در سال آینده در کنار جلب حمایت های مسئولان استان شاهد آغاز ساخت کتابخانه مرکزی کردستان در سنندج باشیم.
وی به وضعیت کتابخانه نایسر در یکی از مناطق منفصل شهری سنندج اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بعد از چند سال تعطیلی بالاخره امسال وضعیت این پروژه نیمه تمام تعیین تکلیف شد و هم اکنون این پروژه فعال شده و در دست احداث است.

در ادامه طرح کتابخانه گردی امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان نیز در محل کتابخانه مرکزی حضور یافت و ضمن تقدیر از اجرایی کردن این طرح گفت: خوشبختانه استقبال مردمی از طرح کتابخانه گردی خوب بوده و این مهم نشان داد که در صورتی که کارهای فرهنگی بر اساس نیاز مردم صورت گیرد آنها از این کارهای استقبال می کنند.
سید انور رشیدی و ارسطو گویلی دو عضو شورای اسلامی شهر سنندج، اشرف هدایت نژاد رئیس هیات کشتی کردستان، گلاویژ فتاحی سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان و شماری از خبرنگاران و اهالی رسانه استان از دیگر مهمانان روز کتابخانه گردی در سنندج بودند.

شاید جالب ترین تصویر خبری روز کردستان در ۱۷ اسفند ماه سال ۹۶ مربوط به شهر کامیاران باشد، جایی که صف طولانی مردم این شهر برای حضور در کتابخانه این شهر را به نمایش می گذاشت.

از دیگر شهرهای استان کردستان نیز خبر می رسد که روز پنج شنبه و همزمان با اجرایی کردن طرح کتابخانه گردی جمع زیادی از مردم دقایقی از وقت خود را در کتابخانه سپری کرده و از اجرایی کردن این طرح استقبال کردند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار