145346
۱۷ اسفند ۱۳۹۶
معاون کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

۳۹۰۰ کودک دارای سوء تغذیه سبد حمایت غذایی دریافت کردند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳ هزار و ۹۵۱ کودک دارای سوءتغذیه سبد حمایت غذایی دریافت کردند، گفت: ۷۲ درصد مددجویان تحت حمایت در استان خراسان جنوبی سالمند هستند.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر نخغی امروز ( 17 اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 31 هزار و 105 خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه 58 هزار و 821 نفر از خدمات مستمر کمیته امداد استان برخوردار هستند، افزود: هم اکنون 15 هزار و 223 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 22 هزار و 250 خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند، ادامه داد: 72 درصد مددجویان تحت حمایت در استان خراسان جنوبی سالمند هستند.

 

نخعی بیان کرد: 19 هزار و 554 خانوار تحت حمایت این نهاد در مناطق دارای ضریب محرومیت زندگی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در 11 ماهه امسال 97 هزار و 713 نفر به کمیته امداد استان مراجعه و درخواست‌های مختلف داشتند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 92 کمک‌هزینه جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی اهدا شده است که تا پایان سال 400 نفر دیگر هم کمک هزینه جهیزیه پرداخت خواهد شد.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، ادامه داد: به همین مناسبت با همکاری سپاه و آستان قدس رضوی در قالب کالا به 100 نوعروس جهیزیه اهدا می شود.

 

نخعی بیان کرد: طی سال جاری به 4 هزار792 نفر از مددجویان وام کارگشایی پرداخت شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 2 هزار و 10نفر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

 

به گفته وی در سال جاری 3 هزار و 951 کودک زیر شش سال دارای سوء تعذیه مورد حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی هستند و با اعطاء سبد غذایی تلاش می‌شود مشکلات ناشی از سوء تغذیه آنان به حدأقل برسد.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال 87 فرزند مددجو از خدمت سربازی معاف شدند، تصریح کرد: معافیت فرزندان مددجو، نقش بسیار مهمی در توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت ایفا می کند و فرزندان این خانواده ها با معافیت از خدمت سربازی، می توانند سرپرستی خانواده را بر عهده گرفته و از لحاظ معیشتی تکیه گاهی برای خانواده خود باشند.

 

نخعی افزود: در سال جاری 8 هزار و 555 دانش آموز و یک هزار و 377 دانشجو و طلبه از خدمات کمک هزینه تحصیلی و سکونت در خوابگاه بهره مند شدند.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار