موقعیت فعلی شما : خانه/کودک و تکنولوژی/مقالات
145340
۱۷ اسفند ۱۳۹۶

برای فرزندتان ساعت هوشمند نخرید!

با ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند این ساعت‌های جدید را به‌جای ساعت‌های کلاسیک به فرزندشان هدیه دهند؛ وسیله‌ای که با داشتن طرح‌ها و واچ‌ فیس‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب‌اند و فرزندان نیز با گرفتن هدیه‌ای گران‌قیمت از پدر و مادر بسیار راضی خواهند بود.

به گزارش کودک پرس ، ساعت‌های هوشمند مانند هر وسیله دیگر، علاوه بر مزایایی که با خود به همراه دارد، دارای معایبی نیز است.در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا خرید یک ساعت هوشمند برای فرزندتان نمی‌تواند کار درستی باشد.
ساعت‌های مچی در هر سنی ممکن است برای ما جذاب باشند؛ وسایلی که علاوه بر نشان دادن زمان، به‌عنوان زیورآلات در مد و فشن نیز به کار می‌روند و ‌می‌توان از روی آن شخصیت صاحبش را حدس زد!

با خرید ساعت مچی برای فرزندان خود در سنین کم می‌توانید به آنها وقت‌شناسی و مدیریت درست کارها را بیاموزید تا به‌مرور زمان یاد بگیرند همه‌چیز را سر وقت و به‌موقع انجام دهند؛ کاری که ما ایرانی‌ها در آن چندان موفق نیستیم.
با ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند این ساعت‌های جدید را به‌جای ساعت‌های کلاسیک به فرزندشان هدیه دهند؛ وسیله‌ای که با داشتن طرح‌ها و واچ‌ فیس‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب‌اند و فرزندان نیز با گرفتن هدیه‌ای گران‌قیمت از پدر و مادر بسیار راضی خواهند بود. اما چرا پیشنهاد می‌کنیم از خرید این وسیله صرف‌نظر کنید؟
کاملا درک می‌کنم اگر بخواهید برای فرزند خود بهترین‌ها را تهیه کنید و در اختیارش قرار دهید. ساعت هوشمند، علاوه بر اینکه می‌تواند کار ساعت کلاسیک را برای فرزند شما انجام دهد، او را با دنیای جالب فناوری بیشتر آشنا می‌کند، موجب می‌شود کمتر با گوشی تلفنش وقت تلف کند و از طرفی میزان تحرک و فعالیت‌های بدنی او به نحو بهتری تحت نظر گرفته می‌شود. با این حال وقتی مزایای این وسیله را در کنار معایبش قرار دهیم، می‌بینیم که خرید آن خیلی هم به سود فرزند شما نیست؛ بنا به این دلایل:

1- دادن وسیله‌ای جدید و گران‌قیمت به فرزندتان ممکن است از خیلی جهات کار درستی نباشد. مهم‌ترین دلیل بالا رفتن احتمال سرقت آن است. در شرایطی که هر روز خبر دزدیده شدن گوشی‌های تلفن همراه در خیابان‌های شهر را می‌شنویم، داشتن ساعت هوشمند فرزند شما را به گزینه‌ای خوب برای سارق تبدیل می‌کند که با آن یک تیر و دو نشان می‌زند: ساعت و گوشی!

2- بازیگوشی و سر به هوا بودن از خصوصیات هر کودک و نوجوانی است که بسیاری از مواقع به گم شدن وسایل آنها منجر می‌شود. با خرید ساعت هوشمند باید این احتمال را بدهید که ممکن است فرزند شما خیلی زود آن را گم کند یا به آن صدمه‌ای بزند که قابل تعمیر نباشد.

3- با توجه به اینکه ساعت‌های هوشمند وسایل نو و جدیدی هستند، هنوز اطلاعات درستی در مورد عوارض و آثار آنها بر بدن انسان در دسترس نیست، اما باید این احتمال را داد که حتی اگر این وسیله عوارض بسیار کمی برای انسان داشته باشد، تاثیر آن بر کودک خردسال بیشتر از فرد بالغ خواهد بود.

4- سلیقه و خواست کودکان و نوجوانان بسیار زود تغییر می‌کند و آنها خیلی سریع از وسایلشان خسته می‌شوند. یک روز ساعت هوشمند می‌خواهند و مدتی بعد ممکن است با دیدن چیز جدیدتری بهانه آن را بگیرند. به یاد داشته باشید که ساعت‌های هوشمند به‌هیچ‌وجه وسایل ارزانی نیستند و در عین حال به‌سرعت در حال تغییرند؛ درنتیجه عمر هدیه گران‌قیمت شما در بهترین حالت یک سال خواهد بود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "برای فرزندتان ساعت هوشمند نخرید!"

دلایل عدم خرید بسیار پیش پا افتاده و غیر منطقی بود
معمولا خرید ساعت هوشمند برای کودک به خاطر رهگیری کودک در زمانی که دور از والدین است و شنود مکالمات اطرافیان و کنترل نمامحسوس می باشد و این مسئله از اهمین بسیار بالائی برای والدین برخوردار است

آخرین اخبار