145325
۱۷ اسفند ۱۳۹۶
معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان خبر داد؛

شناسایی ۵ هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم در همدان

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از غربالگری بینایی ۴۲ هزار کودک در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تقریبا ۵ هزار نفر مشکوک به بیماری تنبلی چشم شناسایی و به کلینیک‌های بینایی‌سنجی ارجاع داده شدند.

به گزارش کودک پرس ، شهرام کوکائیان خاطرنشان کرد: به 300 نفر از افراد بی‌بضاعت کمک‌هزینه خرید عینک و به 5 مورد هم کمک‌هزینه جراحی پرداخت شد به طوریکه بهزیستی در این راستا 25 میلیون تومان کمک‌هزینه لازم به افراد بی‌بضاعت ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح غربالگری هر ساله از ابتدای آبان‌ماه به مدت 2 ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود و در این طرح کودکان 3 تا 5 ساله تحت غربالگری بینایی قرار می‌گیرند.

 

کوکائیان یادآور شد: در استان همدان نیز غربالگری بینایی از ابتدای آبان‌ماه آغاز و تا ابتدای اسفندماه تمدید شده است و این غربالگری در 9 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار در شهرها و روستاها انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در غربالگری بینایی سطح یک، کودکان مورد ارزیابی اولیه قرار می‌گیرند و افرادی که مشکوک بودند برای ارزیابی دقیق‌تر به کلینیک‌های بینایی طرف قرارداد با بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

 

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در سطح دو غربالگری به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: در این سطح افرادی که نیاز به عینک داشته باشند مشخص می‌شوند و پیگیری لازم را برای درمان انجام می‌دهند البته بهزیستی به افراد بی‌بضاعت در این زمینه کمک‌های مالی ارائه می‌کند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار