145319
۱۷ اسفند ۱۳۹۶

هزار کودک کار نهال امید کاشتند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران: به مناسبت هفته درختکاری از سه هزار کودک کار تحت پوشش این سازمان امروز هزار کودک کار در بوستان یاس فاطمی نهال امید کاشتند.

به گزارش کودک پرس ، رضا قدیمی گفت: سه هزار کودک کار در معرض آسیب در 16 مرکز پرتو تحت نظارت شهرداری تهران هستند که امروز به مناسبت روز درختکاری هزار کودک کار به بوستان یاس فاطمی آمدند و نهال کاشتند.
وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درخت و حفظ طبیعت ادامه داد: روز گذشته مقام معظم رهبری به تمام شهروندان نسبت به حفظ طبیعت و کاشت نهال توصیه کردند و ما نیز به تبعیت از ایشان ، هزار کودک کار را به این بوستان اوردیم و درخت کاشتند.

قدیمی افزود : علاوه بر مراسم درختکاری به مدت سه ساعت برای این کودکان برنامه های متنوع و شادی با موضوع های طبیعت اجرا کردیم چرا که این کودکان ، شاد نیستند و زندگی آنان پر از دغدغه و مشکلات زیاد است که می خواستیم با این برنامه فصل جدیدی در زندگی آنان اغاز شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: این مراسم با حضور تعدادی از هنرمندان ، مسئولین شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد و روز به یادماندنی برای این کودکان رقم خورد.
قدیمی با اشاره به هدف از درختکاری کودکان کار افزود: هدف ما این است که این بچه ها با مشکلات و نواقص زیادی در زندگی شان مواجه هستند که با آمدن به این فضا و کاشت نهال و آشتی طبیعت هر کودک یک نهال با نام خودش کاشت و آرزوهایشان را بر روی درخت ها آویختند.
وی ادامه داد: در طول سال کودکان را به این منطقه خواهیم آورد تا از نزدیک درختی را که با دست خودشان کاشته اند ، ببینند و آثار مثبت آن در زندگی شان ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: ناگفته نماند ما در مراکز پرتو برنامه های آموزشی، درمانی و مشاوره و مددکاری به کودکان و سرپرست آنان ارائه می کنیم و هدف ما کاهش آسیب ها در بین این کودکان و خانواده هایشان است و ان‌شاءالله قدم به قدم این افراد در معرض آسیب را به یک زندگی عادی می رسانیم و هدف ما این است که ساعات کار کوکان را کم کنیم و به ساعات درسی آنها اضافه کنیم چراکه مشاغلی که این کودکان دارند مشاغل خوبی نیست و روزانه در سر چهارراه ها و خیابان ها زندگی می کنند.
قدیمی ادامه داد: به دنبال این هستیم که به این کودکان صنایع دستی یاد بدهیم و کارشان را به خانه ببریم که آسیب هایش کمتر است و در واقع با تغییر سطح زندگی این کودکان قدم به سوی مثبت رفتن آنان برداشته ایم.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه همه ارگان ها و مراکز پای کار برای از بین بردن آسیب های اجتماعی هستند ، خاطرنشان کرد: در نهایت کسی نمی تواند موضوع آسیب های اجتماعی را به صفر برساند ما تنها گوشه ای از این کار را گرفته ایم و همه سازمان ها و ارگان ها در کشور موضوع کاهش آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود دارند و ما در حال حاضر 106 مرکز و 14 هزار مددجو تحت پوشش سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در سنین مختلف زن و مرد داریم و در این مراکز به آنان خدماتی ارائه می دهیم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار