موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
145301
۱۷ اسفند ۱۳۹۶
میرزاجانی مطرح کرد؛

برگزاری طرح «اسوه» باحضور ۴۱ قاری نوجوان و جوان قرآن کریم+ جزئیات

مدیر طرح اسوه گفت: هشتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم باعنوان «اسوه» ۴۱ نفر از قاریان برجسته و ممتاز کشور شرکت کرده‌اند که این دوره طی روزهای ۱۷ تا ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدتقی میرزاجانی مدیر طرح اسوه با بیان اینکه طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» با برگزاری هشتمین دوره خود، وارد پنجمین سال خود برگزاری‌اش می‌شود، گفت: این دوره در روزهای هفدهم تا بیست و پنجم اسفندماه برگزار می‌شود که از حیث مکانی دو بخش دارد بخش اول در تهران و بخش دوم در استان خوزستان و در شهر آبادان برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: نخستین روز از هشتمین دوره از طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» از امروز پنجشنبه هفدهم اسفندماه آغاز خواهد شد که در ابتدا پذیرش قاریان و مسئله اسکان آنها انجام خواهد شد، سپس بعد از ظهر امروز نیز مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود و بعد از آن هم جلساتی برای قاریان نوجوان پیش‌بینی شده است که در آن حضور می‌یابند.

 

مدیر طرح اسوه تصریح کرد: در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه برنامه‌هایی برای قاریان شرکت‌کننده در این دوره تدارک دیده شده است که بیشتر جنبه آموزشی دارد و دروسی است که می‌بایست قاریان نوجوان در آن شرکت کنند؛ درس‌هایی مانند اندیشه اسلامی، حفظ قرآن، قواعد و ضوابط مکالمه عربی، درک معنای آیات، تجوید و فصاحت از جمله درس‌هایی هستند که قاریان باید در این جند روز آنها را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه طرح اسوه، ادعای ارائه برنامه آموزشی دارد، عنوان کرد: اساساً در طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه»، آموزش و تربیت به صورت تلفیقی باید با هم اجرا شود رویکرد ما در این دوره پیش‌رو آن است که مباحث آموزشی را تا حد امکان حدالامکان در تهران برگزار کنیم. بنابراین مراسم افتتاحیه در مجتمع امام خمینی(ره) در بزرگراه رسالت خواهد بود.

 

میرزاجانی ابراز داشت: در دوره هشتم 41 نفر از قاریان با ما همراه هستند که بخشی از آن نوجوانان برجسته قرآنی و بخشی دیگر را جوانان ممتاز قرآنی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در چند دوره اخیر برگزاری طرح اسوه، به دلیل وجود تحولات جدی در آن، تثبیت شد که طرح اسوه هشت ساله باشد، گفت: براین اساس و بر حسب نیازهای خودمان، کتاب‌های درسی قاریان را تألیف کردیم و سپس نظام‌نامه آموزشی و تربیتی طرح اسوه را در جلسات وسیعی که با کارشناسان داشتیم، تدوین کردیم.

 

مدیر طرح اسوه ادامه داد: بنابراین، طرح اسوه را با یک طرح ملی بالادستی تحت عنوان طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم هماهنگ کردیم. اکنون در چهارمین سال اجرای طرح اسوه ما یک سیر صعودی را طی کرده‌ایم؛ البته هرچند ما ما دست اندرکار کار بودیم اما در ابتدا، دورنما خیلی برای ما شفاف نبود و تجریبه‌ای که در حال حاضر در اجرای این طرح داریم را نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از خودمان بسیار بالا رفته است؛ آن هدف‌گذاری که در ذهن ما است با آنچه که اکنون به آن دست یافته‌ایم تفاوت زیادی دارد اگر چه شیب و سیر حرکت ما یک سیر صعودی و قابل قبول است منتها با جایگاهی که باید به آن دست پیدا کنیم هنوز فاصله داریم.

 

میرزاجانی گفت: قاعدتاً زمانی می‌توانیم در یک سطح قابل قبول کارمان را دنبال کنیم که حداقل یک دوره را پشت سر گذاشته باشیم و هشت سال اول به اتمام برسد و خروجی کار مشخص شود که آیا واقعاً این هدف گذاری‌ها، این برنامه‌ها، این طرح‌ها جواب داده یا خیر و اشکالات کار مشخص شود و بعد از پایان هشت سال می‌توان درباره طرح اسوه، نظر نهایی خود را بیان کرد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار